• یکشنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99063022759
  • خبرنگار : 50274

ارسال ۲۵۹ اثر به کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) در کردستان

ارسال ۲۵۹ اثر به کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از ارسال ۲۵۹ اثر از شعرای آئینی غرب کشور به «کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت» خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ اثر به عنوان برگزیده منتخب و تجلیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، در آیین اختتامیه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) که امروز، ۳۰ شهریورماه در مجتمع نور برگزار شد، اظهار کرد: کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت با حضور شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی افزود: هدف از برگزاری اینگونه کنگره‌ها مطرح شدن محبت و ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی و شاعران اهل سنت پیرامون شخصیت اهل بیت (ع) بود.

حجت‌الاسلام حاتمیان بیان کرد: پیش‌بینی شده بود این کنگره در ۱۴ اسفندماه سال گذشته برگزار شود، که به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به امروز موکول شد.

وی عنوان کرد: تبیین و تأکید بر مشترکات و محورهای وحدت، ترویج و تبیین فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت و تقویت روح همدلی و همگرایی از اهداف برگزاری این کنگره بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه تمام پیروان اسلام و اندیشه‌های فقهی و مسلک عرفانی با وجود اختلافات در مورد جایگاه رفیع اهل بیت، تکریم اجلال و بزرگی اهل بیت(ع) با هم مشترک هستند، عنوان کرد: براین اساس اهل بیت یک محور کلیدی و زیربنایی وحدت اسلامی هستند و سیره و سلوک اهل بیت(ع) نیز الگوی اساسی زندگی ما هستند.

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت شمعی نورانی هستند که تمام مسلمانان و مذاهب مختلف همچون پروانه حول محور آنان می‌چرخند.

وی اعلام کرد: تمام مذاهب اسلامی با وجود اختلاف در اندیشه‌ها، برداشت‌ها و اختلاف تفکری که لازمه وجود هر انسانی است، در یک سری نکات مشترک با هم یکی شده و منشاء خیر و برکت و شکوفایی دین و معارف اسلامی شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از ارسال ۲۵۹ اثر از شعرای آئینی غرب کشور به «کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت» خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ اثر به عنوان برگزیده منتخب و تجلیل خواهند شد.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در ادامه این مراسم اظهار کرد: این مراسم برای تکریم از سلاله پاک و مطهر اهل بیت(ع) و سرچشمه جوشان و طهارت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه با مراجعه به کتاب اهل سنت به این حقیقت می رسیم که یک میلیون حدیث در مورد تکریم اهل بیت آمده است، عنوان کرد: براساس حدیث نبوی درجه شهادت برای کسانی که دوستدار اهل بیت هستند نزد خداوند قرار داده شده است.

امام جمعه سنندج اهل بیت(ع) را تاج منور بر سر دوستدارانشان دانست و اعلام کرد: شعر در وصف اهل بیت(ع) نیز نشان از عشق درونی شاعران به اهل بیت(ع) دارد.

وی ادامه داد: در شعر معنویت، عرفان، سوز درون وجود دارد و همین امر موجب اثرگذاری آن بر مخاطب خواهد شد.

رستمی با اشاره به اینکه شعر انسان را به قله سعادت، معنویت، عرفان و محبت می رساند، اعلام کرد: انسان با بهره‌گیری معنوی از شعرهای خود به اوج سعادت دنیا و قیامت خواهد رسید.

وی اهل بیت را نقطه مشترک تمام مذاهب اسلامی دانست و یادآور شد: انسان با کسی که به اوعشق می‌ورزد در قیامت محشور خواهد شد و خوشا به حال دوستداران اهل

بیت که در روز قیامت با آنها محشور خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha