• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070100395
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دفاع مقدس تکیه کنیم

باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دفاع مقدس تکیه کنیم

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در مقابله با شرایط کنونی که بسیار دشوار است باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دوران دفاع مقدس تکیه کنیم.

حیدر قاسمی، در آئین نواختن زنگ چهلم (گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) که صبح امروز (سه شنبه_۱مهر ماه) در دبیرستان دخترانه شاهد حضرت زینب(س) برگزار شد، اظهار کرد: ماهیت این برنامه بسیار مهم و با ارزش است، چراکه به هویت ما گره خورده است.

وی با اشاره به این‌که امروز چهلمین سالروز دفاع مقدس را گرامی می داریم و باید روایتگر آن دوران با گفتار و عمل خودمان به نسل جوان باشیم، افزود: توأم شدن دو مناسبت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی بسیار پرمعناست، دانش آموزان در دوران جنگ تحمیلی حضور چشمگیری داشتند و امروز هم در شرایط سختی که با آن مواجهه هستیم و هجمه های ناجوانمردانه ای که به سمت این نظام روانه است، نقش دانش آموزان بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه وقتی از دوران انقلاب و دفاع مقدس می گوییم به ارزش ها و عناصر و مولفه های آن می پردازیم، گفت: امروز هم این مولفه‌ها و عناصر مهم است و برای تداوم مسیر باید حافظ همین مولفه ها و عناصر باشیم. ایثار، گذشت، فداکاری، انسجام، حرکت حول ستون خیمه رهبری و ولایتمداری مولفه های ثبات و پایداری و مقاومت ما بوده که امروز به آن افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: در مقابله با شرایط کنونی که بسیار دشوار است باید بیش از هر زمان به عناصر و مولفه های دوران دفاع مقدس تکیه کنیم، افزود: علاوه بر مشکلات و سختی هایی که با آن روبرو هستیم، باتوجه به شیوع کرونا باید مدیریت تعارض صورت گیرد.

قاسمی با تاکید براینکه همانطور که باید همه برنامه ها تداوم یابد، محدودیت های جدی برای رعایت مسائل بهداشتی داریم که هزینه و زحمات خاص خود را دارد، اظهار امیدواری کرد که دست به دست هم داده و از این شرایط سخت عبور کنیم و همه در پیشگاه خداوند رو سفید باشیم.

همه ملت های دنیا باید از سرمایه دفاع مقدس استفاده کنند

سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و چهل سالگی دفاع مقدس پیوند خورده است، گفت: قبل از آموزش، پرورش مهم است و نتیجه همین پرورش است که دانش آموزان زیادی در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ایثارگری و فداکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان با بیش از ۱۰ درصد شهدای کشور، آمار شهدای دانش آموز نیز قابل توجه است، افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در همه موضوعات مرتبط با ایثار و شهادت تکلیف و وظیفه دارد و به همین خاطر خود را به نوعی میزبان این مراسم می دانیم.

سردار شیروانیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: سرمایه دفاع مقدس را باید همه ملت های دنیا استفاده کنند و در مقابله با مستکبران و زیاده خواهان از این الگو استفاده کنند.

وی ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری زیاد استکبار جهانی و پرورش گروه های تروریستی همچون داعش، دیدیم که جوانان ما با بصیرت به میدان آمده و دین خود را به اسلام و اهل بیت(ع) ادا کردند، به طوری که در سال های ۹۱ و ۹۲ جوانی که نه انقلاب را دیده بود و نه دوران دفاع مقدس، احساس تکلیف کرده و با وجود اطلاع از جنایت گری های گروه های تروریستی، در جبهه های مقاومت ایثارگری کردند تا وعده الهی که از زبان حاج قاسم سلیمانی شنیده بودند، محقق و سفره داعش جمع شد.

سردار شیروانیان با اشاره به اینکه اقدامات و تهدیدهای داعش در واقع علیه ملت ایران بود که از سوریه و عراق شروع کردند، خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی در برخی نقاط تا ۴۰ کیلومتری مرز ایران حضور پیدا کردند اما سردار سلیمانی و نیروهای تحت فرماندهی ایشان در مقابل آنها ایستادند و اجازه ندادند به اهداف شوم خود برسند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید سرمایه دفاع مقدس را درک کرده و در مسیری قرار گیریم که این سرمایه را حفظ کنیم، از دانش آموزان خواست نظرات خود را پیرامون نقش زنان در دوران دفاع مقدس در یک صفحه بنویسند و به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال کنند تا به برترین آثار جوایزی اهدا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha