• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99070302268
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

امروز همه بر سرمایه گذاری تمرکز کنند/جهش تولید کمر مشکلات را می شکند

امروز همه بر سرمایه گذاری تمرکز کنند/جهش تولید کمر مشکلات را می شکند

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه دامن زدن به اقتصاد نفتی و افزودن به هزینه ها اشتباه است، گفت: همه باید در جهت کاهش هزینه ها کار کنند چراکه اگر هزینه ها مدیریت نشود قطعا شرایط بدتر خواهد شد. تولید و جهش تولید راه درمان افتصاد کشور است که می تواند کمر تورم و مشکلات را بشکند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز پنجشنبه سوم مهرماه در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: منافقین از جمله عمده دشمنان اسلام بوده‌اند که از صدراسلام تاکنون آسیب های زیادی وارد کرده اند.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای انقلاب با دشمنان داخلی و بیرونی درگیر بودیم، افزود: در دفاع مقدس و ابتدای انقلاب با مشکلات زیادی مواجه بودیم و شرایط بسیار سختی حاکم بود اما ایمان، اخلاص ، وحدت کلمه ، یکپارچگی و ایثار و فداکاری ملت موجب پیروزی در جنگ و سرافکندگی دشمنان شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش امام و مقام معظم رهبری در مدیریت جنگ اضافه کرد: نقش امام و رهبر در مدیریت جنگ بسیار راهگشا است و امروز باید این نقش ها به نسل جوان گفته و برای آنها آشکار شود.امروز چهل سال از دفاع مقدس می‌کذرد و از هر زمانی سرافرازتر و مقتدرتر هستیم و قدرت جمهوری اسلامی امروز زبانزد خاص و عام است.

دری نجف آبادی با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب کشور اضافه کرد: متاسفانه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب در بعد اقتصادی ضعیف عمل کرده ایم و شرایط بسیار سختی داریم، یکی از راهکارهای موجود کاهش هزینه های دولت از جمله هزینه های جاری است که نامتعارف بوده و باید تدبیر صحیح برای کاهش هزینه ها بکار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ابراز این عقیده که برخی واگذاری ها در صنایع درست نبوده و با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی از کارخانجات کشور مشکلاتی برای تامین مواد اولیه دارند افزود: تامین مواد اولیه نیازمند تدابیر صحیح و مناسب است تا هرچه سریعتر ذین کارخانجات از وابستگی رهایی یابند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: پالایشگاه شازند از بهترین پالایشگاه های منطقه است و یک گنج عظیم در استان مرکزی محسوب می شود اما امروز مقداری بدهی به بانک دارد که باید برای رفع آن اقدام لازم صورت گیرد. تنها در سال گذشته سود پالایشگاه شازند ۶۷۰۰ میلیارد تومان بوده که یک سرمایه عظیم محسوب می شود و باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی ابراز عقیده کرد: اینکه امروز دولت با واگذاری ها به دنبال رفع مشکلات جاری خود است امری اشتباه است چراکه در صورت وجود مشکل نباید داشته های اصلی خود را بفروشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به رشد جمعیت استان گفت: متاسفانه امروز در حوزه جمعیت و خانواده وضعیت خوبی نداریم که این وضع در استان نیز نامناسب است، نرخ باروری استان ۹ دهم است و باید ۲.۳ دهم باشد، زیرا جمعیت در حال رفتن به سمت پیری است.

دفاع مقدس باید به درستی ترسیم و واکاوی شود/ راه ولایت و رهبری نباید گم شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دفاع مقدس باید به درستی ترسیم و تبیین شود تا بتوان با قدرت و آگاهی بیشتر مقابل هجمه دشمنان علیه انقلاب و اسلام ایستادگی کرد، اگر دفاع مقدس به درستی ترسیم شود به لطف خدا دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز پنجشنبه سوم مهرماه در آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: امروز نقل و واکاوی خاطرات دفاع مقدس نیاز مبرم کشور و وظیفه نظام و مسئولان و جامعه است و باید قداست دفاع مقدس به نسل فعلی و نسل‌های آینده منتقل شود چراکه هجمه دشمن و دنیای استکبار کمر همت را بسته‌ که نظام و حکومت الهی را به زمین بزنند.

وی افزود: اگر دفاع مقدس به درستی ترسیم شود به لطف خدا دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: محور آرمان‌های آفرینندگان دفاع مقدس تشخیص حق و ایستادگی تا پای جان و مقاومت و پشت پا زدن به حلال‌های دنیا برای زنده نگهداشتن اسلام بود.

موسوی با بیان اینکه امروز تمام همت مستکبران از بین بردن خیمه اسلام است، گفت: در این مسیر نباید پیام بزرگ دفاع مقدس که همان ادامه دادن ولایت و راه رهبری است را گم کرد بلکه باید همواره بیش از پیش مورد توجه داشت.

وی اضافه کرد: نباید تنها به گذاشتن تمثیل شهید سلیمانی و رهبر اکتفا کرد بلکه باید مرام و مسلک امام و منویات شهدا و دفاع مقدس را سرلوحه امور در کار و مدیریت و زندگی قرار داد و اگر غیر از این باشد خائن به خون شهدا هستیم.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: یکی از صاحب نظران جهان غرب می‌گوید هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن نداشته است.امام راحل مولفه معنویت را به مولفه‌های قدرت اضافه کرد.

سردار محسن کریمی افزود: چاشنی کار رزمنده‌ها در دوران دفاع مقدس برخورداری از معرفت، شناخت عمل صالح، هجرت، همت و استقامت بوده است.

وی ادامه داد: امروز در برابر فرهنگ دفاع مقدس و مولفه های آن از جمله شهدا ، رزمندگان و همه عناصر تأثیرگذار مسئول هستیم چراکه با مجاهدت های خود بار دیگر حقانیت اسلام را به دنیا و جهانیان نشان دادند و لذا باید از هر زمانی بیشتر در قبال این بزرگان مسئولیت پذیر باشیم.

کریمی ادامه داد: امروز یک رسالت مهم در قبال فرهنگ دفاع مقدس داریم و آن هم جلوگیری از تحریف و فراموشی آن است که لازمه آن انتقال درست و جامع معارف دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی بیان کرد:  نسخه شفابخش دفاع مقدس به عنوان یک الگوی فرهنگ ساز و تاریخ ساز برای ملت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و باید روز به روز فراگیری دفاع مقدس در بین ملت ایران و خصوصا مسئولین تقویت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha