• جمعه / ۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99070402647

امام جمعه بجنورد مطرح کرد:

آگاهی به مسائل روز از ویژگی های مومن واقعی

آگاهی به مسائل روز از ویژگی های مومن واقعی

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد تاکید کرد: افراط و تفریط در بین امت اسلام ممنوع است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، چهارم مهرماه، در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه، با اشاره به اینکه امت اسلامی برای مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... خودش تصمیم می‌گیرد، اضافه کرد: امت اسلامی متمایل به شرق و غرب نیست و استقلال خود را در مسائل مختلف، حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در برابر افرادی که ایستادگی می‌کنند، عده‌ای کفار نمی‌خواهند که آنان پیشرفت کنند و از همین جهت اهمیت ایستادگی در مقابل دشمنان در شرایط کنونی نیز بسیار مورد اهمیت است.

یعقوبی با بیان اینکه کفار از پیشرفت امت اسلامی نگران است، اظهار کرد: عبادت در کنار سیاست اهمیت دارد و افراط و تفریط در بین امت اسلامی ممنوع است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: عبادت  و سیاست به تنهایی مؤثر نیست و باید بدانیم که خداوند ما را برای تنها عبادت و نماز خواندن خلق نکرده است و مؤمن واقعی باید به مسائل روز آگاه باشد و با آگاهی کامل در این دنیا زندگی کند.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی باید مستقل باشد، افزود: امت اسلامی از وابستگی به جایی نخواهد رسید و اگر وابستگی به بیگانه وجود داشته باشد، تهدیدها و تحریم‌ها همیشه مشکل‌ساز خواهد بود.

یعقوبی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: در جبهه‌های جنگ افراد سست عنصری در کنار امام حسن مجتبی(ع) حضور داشتند و مردم زمان نیز قدرت تحلیل‌های سیاسی را نداشتند که همین مسئله موجب شکست امام حسن مجتبی(ع) شد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: مطالعه تاریخ اهمیت تحلیل سیاسی مردم را به ما نشان می‌دهد و در شرایط کنونی نیز باید فریب دشمنان انقلاب اسلامی را نخوریم و در میدان دشمن بازی نکنیم که این نشان از تحلیل سیاسی مردم بیدار ما دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha