• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99070604234
  • منبع : نمایندگی زنجان

طی یک سال اخیر انجام شد؛

صادرات ۷۲۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از زنجان

صادرات ۷۲۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از صادرات ۷۲۰ هزار دلاری صنایع‌دستی طی یک سال اخیر خبر داد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه گردشگری رویدادهای متنوعی تدارک دیده شده بود که با شیوع کرونا عمده فعالیت‌ها به سمت فضای مجازی رفت و تاکنون ۲۱ رویداد مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته هفت دفتر خدماتی‌مسافرتی مجوز دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون تعداد دفاتر مسافرتی در استان به ۶۲ مورد رسیده است. همچنین ۳۲۲ مورد تاسیسات گردشگری در استان فعال است که شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، هتل‌ها و مراکز خدماتی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با بیان اینکه بیشترین جاذبه‌های گردشگری در زنجان و کمترین آن در خرم‌دره است، یادآور شد: پس از شیوع ویروس کرونا کمیته گردشگری و فضاهای گردشگری تشکیل شد و ۳۶۰۰ بازدید از تاسیسات گردشگری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، صدور مجوز ایجاد و بهره‌برداری را تسهیل کردیم. همچنین صدور موافقت‌نامه اصولی به کمتر از یک ماه کاهش یافته و از شهریور پارسال ۱۶ فقره موافقت اصولی صادر شده که ۷ فقره از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در بهمن‌ماه پارسال زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید، ادامه داد: تا پایان امسال دبیرخانه دائمی شهر جهانی ملیله در زنجان افتتاح می‌شود. در یک سال اخیر ۱۴ اثر شاخص صنایع‌دستی نشان ملی مرغوبیت گرفتند.

ارجمند به فعالیت‌های انجام شده برای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی و اشتغال این بخش اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۷۸ مجوز کارگاه انفرادی و گروهی صادر شده که برای ۸۸۲ نفر اشتغال ایجاد کرده و با برگزاری رویدادهای ملی و شرکت در نمایشگاه‌ها، سعی شده تا فعالیت مناسبی در بازاریابی، تبلیغات و فروش داشته باشیم.

وی از باز زنده‌سازی دو رشته صنایع‌دستی خبر داد و افزود: ۳۸ طرح صنایع‌دستی در مجموع ۳۴۵۰ میلیون ریال اعتبار دریافت کردند و در یک سال گذشته ۷۲۰ هزار دلار صادرات صنایع‌دستی از استان داشتیم و ۲۶۰ مجوز مشاغل خانگی صادر کردیم. همچنین سه بازارچه صنایع‌دستی تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: ساماندهی تاسیسات گردشگری، صنعت‌گران و رشته‌های صنایع‌دستی بابت جبران خسارت ناشی از کرونا در دستور کار قرار دارد. ۷۵۷ فقره در سامانه کارا ذیل رسته دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و مراکز اقامتی، تولید، توزیع و عرضه صنایع‌دستی ثبت شده است که امیدواریم با همکاری بانک‌ها کمکی به این حوزه تعلق گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha