• جمعه / ۱۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071108042
  • خبرنگار : 50167

نماینده عالی دولت در استان زنجان تاکید کرد

ضرورت تهیه نقشه ‌راه دقیق برای شرایط کرونایی زنجان

ضرورت تهیه نقشه ‌راه دقیق برای شرایط کرونایی زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: باید نقشه راه جدیدی برای شرایط کرونایی استان تهیه و بر اساس آن هدف‌گذاری شده و اقداماتی انجام شود.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۰ مهرماه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه موضوع بیماری کرونا در کشور و استان یکی از سه موضوع مهم است، اظهار کرد: امسال در ایام محرم همه هیئت‌های مذهبی، مردم عزادار و مداحان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها نیز در قالب کمک‌های مومنانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد رفتارهایی انجام می‌دهند که یا ناشی از منفعت شخصی خود بوده و یا لجاجت می‌کنند که این رفتارها پس از هشت ماه قابل بخشش نیست، افزود: برخی از افراد در شرایط کرونایی پروتکل‌های بهداشتی را به دلیل منافع شخصی یا لجاجت رعایت نمی‌کنند که اکنون مساوی با مرگ است و نمی‌توان رفتارهای این افراد را نادیده گرفت‌.

این مسئول با بیان اینکه در شرایط کرونایی موجود، مردم از کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ناراحت هستند، تصریح کرد: اکنون مشکل، ما مسئولان هستیم که در برابر لجاجت‌های عده‌ای از افراد نمی‌ایستیم و برخورد نمی‌کنیم، باید رفتار ما با این افراد تغییر کند، البته قانون نیز راهکارهایی را در این زمینه عنوان کرده است.

استاندار زنجان خطاب به مسئولان استان گفت: من بارها این مباحث را عنوان کردم ولی اینکه چرا خروجی ندارد، چون مسئول مربوطه اظهار می‌کند چرا باید دخالت کند، ادامه داد: ما مسئول هستیم و رفتارمان باید با افرادی که توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند، قانونی و قاطع باشد و واحدهای صنفی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند باید جریمه و پلمب شوند.

حقیقی با بیان اینکه مسئولان اجرایی استان باید فقط به گزارش‌های مکتوب بسنده نکرده و بیشتر بر روی گزارش‌های عملیاتی تمرکز کنند، اظهار کرد: گفتنی است باید نقشه راه دقیق با توجه به شرایط موجود برای استان در کم‌ترین زمان تهیه شود و برای هر شهرستان نیز نقشه راه‌ هدف‌گذاری شده و فرمانداران با توجه به آن نقشه، گزارش‌های اقدامات انجام شده را ارائه کنند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته‌ای برای کنترل و نظارت بر مدارس توسط فرمانداران و بررسی وضعیت کمیته‌های تشکیل شده در شهرستان‌ها و مصوبات این جلسات، افزود: طبق گزارش علوم‌پزشکی، فقط وضعیت یک دستگاه نسبت به ۱۵ تیرماه بهتر و مابقی بدتر شده است، بنابراین باید چرایی و دلایل آن مشخص شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از استفاده از ماسک، رعایت سایر موارد پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان نامطلوب است، تصریح کرد: در گذشته برای بررسی وضعیت آرامستان‌ها در استان گفته شد شورای تأمین تشکیل و با متخلفان برخورد شود، اکنون سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید کم‌کاری خود را در این حوزه جبران کنند تا اقدامات خوب شهرداری زنجان در این حوزه بی‌نتیجه نماند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در شرایط کرونایی موجود هیچ فردی حق ایجاد مشکل ندارد و خطاب به فرمانداران، ادامه داد: اکنون معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان نماینده تام‌الاختیار استان در این زمیه است؛ بنابراین همه فرمانداران وظیفه دارند وضعیت شهرستان خود و مشکلات موجود را جویا شده و در راستای رفع آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به ارائه گزارش در جلسه آتی در رابطه با کاهش قیمت ماسک و نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص توزیع این اقلام بهداشتی به مردم توسط مسئولان، افزود: باید قیمت ماسک ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان به دست مردم برسد و بازار ماسک‌هایی که با قیمت بالا عرضه می‌کنند، راکد شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اتحادیه شارژکنندگان کپسول‌های اکسیژن وظیفه دارند کپسول‌های مورد نیاز بیماران را با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی تامین‌ کنند، تصریح کرد: باید نظارت لازم در خصوص نصب کدهای QR بر روی شیشه‌ واحدهای صنفی انجام شده و در مدت ۷۲ ساعت آینده در همه واحدهای صنفی این کد قابل رویت باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه هدف از افزایش قیمت نان در استان، رعایت وزن و بهداشت نان بوده و نانوایی‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند، است، ادامه داد: باید تیم‌های نظارتی برای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز وزن چانه‌ نان تشکیل شده و به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلات فعلی در این حوزه حل شود.

حقیقی اظهار کرد: افراد دارای علائم بیماری کرونا باید هر چه سریع‌تر خود را قرنطینه کنند و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید قرنطینه شوند و حراست نیز گزارش‌هایی در این مورد ارائه کرده و اجازه حضور این افراد در دستگاه داده نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha