• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99071511515
  • خبرنگار : 50223

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۷ برگزیده در هشت رشته و ۱۵ گرایش برگزار شد.

حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با تقدیر و تشکر از متولیان و شرکت کنندگان در این جشنواره گفت: پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) در حدیث ثقلین می‌ فرمایند: من در میان شما دو چیز گرانبها باقی می ‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد،« کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند» بنابراین قرآن و عترت الگوی انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی هستند.

وی افزود: برای سنجش هر چیز شاخص و الگویی هست و برای انسانیت، معرفت، اخلاق و زندگی، قرآن و عترت است و این دو از هم جدا شدنی نیستند.

وی اظهارکرد: امروز ما می توانیم از طریق ابزارهای مهم، به روز و تاثیر گذار با کارهای هنری، فرهنگی، رسانه ای و جامعه پسند، علوم قرآنی را ترویج و نشر دهیم و با تمسک به قرآن و عترت در جامعه از آسیب های اجتماعی نجات یابیم.

میرمحمدی به نقش معنویت در سالم سازی فرد، خانواده، اجتماع و جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: هر جایی که به مسائل دینی و ارزش های الهی توجه شود قطعا معظلات اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.

وی خود کشی را یکی از مشکلات و معضلات اجتماعی و گناهی نابخشودنی بیان و تصریح کرد: اگر در جایی اعتیاد، فساد، فحشا، سرقت و یا دیگر آسیب های اجتماعی گریبانگیر جامعه شده است به دلیل کم رنگ بودن و یا کم توجهی به مسائل معنوی، قرآن، آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) است. 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به اینکه امروز بیش از هر زمانی به معارف و علوم قرآنی، روش و سیره ائمه اطهار(ع) و به معنویت و عدالت نیاز است ادامه داد: امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است، چون در دست هر فردی ابزار رسانه ای به نام فضای مجازی قرار دارد که از طریق آن می تواند ارتباط پیدا کند.

میرمحمدی تاکید کرد: باید از این ابزار رسانه ای به صورت پر رنگ در حوزه فرهنگ و هنر برای تقویت باورها و ارزش های دینی تلاش کنیم.

«محمدعلی پیرسبزی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک هزار و ۳۰۰ نفر در این جشنواره در هشت رشته و ۱۵گرایش مختلف در همه شهرستان های استان شرکت کردند که ۱۰۷برگزیده داشت.

وی افزود: ۴۰۰ نفر آنها در حوزه قرآن و عترت بودند که ۳۸ نفر به عنوان برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، پیرسبزی بیان کرد: این جشنواره به دلیل کرونا در همه شهرستان ها به صورت جداگانه برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha