• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99071612106

گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر دنیا

گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر دنیا

ایسنا/خراسان رضوی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که کشور ایران با آن درگیر است، گرفتن پذیرش برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و در دانشگاه‌های مطرح در میان دانشجویان تقویت شده است.

جواد ساده در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با درخواست پذیرش دانشجویان توسط دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: طالب علم و دانش بودن بسیار اهمیت دارد و طبق گفته پیامبرکه می‌فرمایند: «ز گهواره تا گور دانش بجوی» مهم نیست که این علم توسط چه کسی بدست می‌آید و باید برای کسب آن همواره تلاش کرد.

وی افزود: امروزه رقابت تحصیلی افزایش پیدا کرده و یکی از روش‌های افزایش علم برای کسانی که به آن علاقمند هستند، این است که از دانشگاه‌های معتبر و مطرح دنیا پذیرش بگیرند. برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های مطرح دنیا تلاش از دوره کرشناسی شروع می‌شود و هرچه دانشگاهی که فرد در آن تحصیل می‌کند بیشتر مطرح باشد، یک امتیاز مهم برای قبولی او خواهد بود. به صورت کلی وضعیت تحصیلی در دوره کارشناسی که شامل تجارب، مهارت‌ها، دانش بین‌المللی فرد، ارتباطات جمعی، سطح سواد انگلیسی و اطلاعات کسب شده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: درخواست پذیرش خصوصا در کشورهای مستقل مانند ایران از آن جهت که نیروهای جوان بسیاری با توانمندی‌های بالا در آن وجود دارد، یک پتانسیل بالا برای پیشرفت این جوانان است. همچنین به دانشجویان مستعد نیز بورس‌های تحصیلی خوبی داده می‌شود که در دانشجویان انگیزه‌ای برای گرفتن پذیرش ایجاد می‌کند. باتوجه به شرایط اقتصادی و سیاسی که کشور ایران با آن درگیر است، گرفتن پذیرش برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و در دانشگاه‌های مطرح در میان دانشجویان تقویت شده است.

ایجاد انگیزه و عرق ملی در جوانان تحصیل کرده خارج کشور

ساده بیان کرد: در برنامه‌های معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت علوم و نهادهای متولی دیگر، طرح‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرد مبنی بر جذب مجدد دانشجویان ایرانی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند. در این برنامه‌ها تلاش شده که با ایجاد طرح‌های انگیزشی، دانشجویان توانمند را به کشور بازگردانند. برنامه‌ریزی بر روی این طرح چندسالی است که آغاز شده اما هنوز جای تلاش و دقت بیشتری در آن حس می‌شود. باید همواره تلاش کنیم تا عرق ملی این دانشجویان را برانگیزیم و به آغوش کشور خود برگردانیم. این دانشجویان می‌توانند در بخش‌های مختلف مانند آموزش در موسسات آموزش عالی و صنعت ایفای نقش کنند و موفقیت‌های بسیاری را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

وی در رابطه با شروط پذیرش در یک دانشگاه معتبر، خاطر نشان کرد: برای گرفتن پذیرش تحصیلی در کشورهای خارجی می‌توان حتی از دبیرستان و در زمان کنکور و مقطع کارشناسی هم اقدام کرد که این مسأله به وسع مالی فرد باز می‌گردد. در دوره کارشناسی توانمندی‌ها و رزومه تحصیلی اهمیت دارد و فرد باید تلاش کند سطح رزومه خود را تا حد امکان بالا ببرد. از آنجایی که در دوره کارشناسی قضاوت‌ها بر روی مهارت‌های افراد است، دانشجو باید تلاش کند تا تجربه خود را افزایش دهد. باتوجه به شرایطی که در دانشگاه وجود دارد مانند ارتباطات و حضور در طرح‌های جمعی که در دانشگاه برگزار می‌شود در این زمینه به دانشجو کمک می‌کند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه فراگیری زبان خارجی یکی از مهمترین دانش‌های لازم برای گرفتن پذیرش است، اظهار کرد: دانشجو باید حتما زبان انگلیسی را خوب بداند، بنویسد و صحبت کند تا بتواند در یک دانشگاه خوب و معتبر پذیرش بگیرد. در این زمینه مدارک بین‌المللی تافل و آیلتس از اعتبار بالایی برخوردار هستند که البته نیاز است تا کارنامه قبولی دانشجو با نمرات بالا باشد. همچنین با توجه به اهمیت بالای کسب مهارت در دوره کارشناسی دانشجویان باید توجه کنند که در صورت داشتن نرم‌افزار یا برنامه تخصصی در رشته تحصیلی خود، به آن کاملا مسلط باشند.

ساده خاطر نشان کرد: عموما دانشجویان علاقه‌مند به گرفتن پذیرش در دانشگاه‌هایی هستند که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر دنیا قرار دارند و معمولا در کشورهای اروپایی و آمریکایی مانند کانادا و استرالیا است بعد از انتخاب این کشورها به سراغ انتخاب کشورهای آسیایی مانند چین می‌روند. اولویت عمده کسانی که برای پذیرش درخواست می‌دهند انتخاب کشورهای انگلیسی زبان مانند ایرلند، اسکاتلند و بریتانیا است. در قاره آمریکا اولویت پذیرش با کشور کانادا و در کشورهای اروپایی متمرکز بر کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، سوئیس و هلند است.

وی افزود: همه رشته‌ها شرایط اولیه پذیرفته شدن را دارند، اما باتوجه به نیاز دانشگاه پذیرنده، عموما رشته‌های مهندسی، کامپیوتر، علوم طبیعی و محیط زیست پذیرش می‌شوند و بورس‌های تحصیلی خیلی خوبی برای آنها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha