• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99071913482
  • خبرنگار : 50181

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه:

استان کرمانشاه نیازمند ۷ سایت بازیافت زباله است

استان کرمانشاه نیازمند ۷ سایت بازیافت زباله است

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه معتقد است، برای مدیریت پسماندهای استان کرمانشاه حداقل به هفت سایت بازیافت زباله نیاز داریم.

هایده شیرزادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه کرمانشاه از شهرهای پیشتاز کشور در زمینه مدیریت و بازیافت زباله بود، افزود: برای سایر شهرهای استان نیز باید بازیافت زباله راه‌اندازی شود و حداقل هفت سایت بازیافت برای سراسر استان نیاز داریم.

وی گفت: هر یک از این سایت‌ها می‌تواند نیاز دو شهرستان مجاور یکدیگر را پوشش دهد تا دیگر مشکل دفن پسماند وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه احداث این هفت سایت را آرزوی دیرین مردم استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت ارز، برای ایجاد این سایت‌ها اعتبار زیادی نیاز داریم.

شیرزادی با اشاره به اعلام آمادگی که تاکنون برای احداث چهار سایت صورت گرفته، یادآور شد: این سایت‌ها شامل سایت گیلانغرب، سایت جوانرود، سایت اسلام آباد، کرند و حمیل و سایت قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است.

وی حداقل اعتبار لازم برای ایجاد این چهار سایت را بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان برآورد کرد که باید به همت مسئولین ملی و استانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه خاطرنشان کرد: تجهیزات سایت بازیافت کرمانشاه هم نیازمند نوسازی است، زیرا این تجهیزات حدود ۲۲ سال است که کار می‌کنند و دچار فرسودگی شده اند، البته تعمیر و نوسازی این دستگاه‌ها اعتبار زیادی نیاز دارد.

شیرزادی تاکید کرد: از زباله‌هایی که تا کنون در کرمانشاه بازیافت کردیم نزدیک ۴۰۰ هزار تن کود کمپوست تولید و دپو شده که خریداری و استفاده  این کودها هم می‌تواند به کمک بخش کشاورزی بیاید و هم به تامین اعتبار برای ما کمک کند.

وی در ادامه توجه به محیط زیست و مدیریت پسماندهایی که در سراسر کشور تولید می‌شود را خصوصا در شرایط کنونی که به دلیل شیوع بیماری کرونا تولید زباله فقط در شهر کرمانشاه هفت درصد افزایش یافته را ضروری دانست و ادامه داد: محیط زیست برنج و پرتقال نیست که اگر به دلیل حجم زیاد زباله به آن آسیب وارد شود بتوانیم با واردات آن را جایگزین و یا دوباره تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه از تولید روزانه حدود ۵۸ هزار تن پسماند در سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر از این میزان فقط ۱۰ درصد بازیافت و ۹۰ درصد مابقی دفن می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha