• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99072014276
  • خبرنگار : 50187

معاون سپاه ثارالله استان خبر داد

ورود سپاه به موضوع جمع آوری معتادان متجاهر در کرمان/توانمندسازی معتادان باید بررسی شود

ورود سپاه به موضوع جمع آوری معتادان متجاهر در کرمان/توانمندسازی معتادان باید بررسی شود

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: موضوع جامعه پذیری خیلی مهم بوده و مقدمه اشتغال افراد است پس باید روی آن کار شود و بنا داریم با حل مشکلات زیرساختی اردوگاه سپاه، از هفته آینده کار جمع آوری را خودمان انجام بدهیم.

سرهنگ "مجید ستایش نیا" شامگاه شنبه ۱۹ مهرماه در گفت و گویی در زمینه اقدامات صورت نگرفته در راستای جمع آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: اردوگاه "کرامت" سپاه ثارالله در زمینه ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر راه اندازی شده و تلاش می کنیم کار متفاوتی صورت بگیرد و از ابتدای پذیرش افراد و ادامه کار دنبال این هستیم کار را به دست گرفته و سه شعار اساسی "درمان، اشتغال و صیانت" را دنبال کنیم.

وی افزود: در بحث اشتغال قصد داریم این افراد توانمند شوند گرچه ۷۰ درصد از این افراد شغل داشته و به جهت اعتیاد شغل خود را از دست داده اند و درصدد هستیم ۳۰ درصد مابقی را توانمند کنیم که این کار با کمک متخصصان فنی و حرفه ای، خیّران، سرمایه گذاران و ... شدنی است.

ستایش نیا تصریح کرد: اشتغال مددجویان مسئله مهمی است و دو مسئله در عدم بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد مهم است که شامل مشاوره و اشتغال است ضمن اینکه باید زمان ماندگاری در بهبودی را افزایش بدهیم.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: اعتیاد یک موضوع پیچیده ای است و می طلبد همه دستگاه ها پای کار بیایند. یکی دو نهاد به تنهائی از پس موضوع برنمی آیند و با همه با محوریت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده و یک کار راهبردی انجام شود.

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در دنیا عنوان کرد: به همین میزان تقاضا در دنیا وجود دارد و اعتیاد بلای خانمان سوزی است که گریبان گیر بسیاری از افراد شده و طبق آمارها بسیاری از کسانی که دچار اعتیاد شده اند، شغل و بعضا زندگی مرفهی داشته اند اما آسیب های نوظهور موجب گسترش اعتیاد شده است.

ستایش نیا با تاکید بر این که یکی از مسائل مهم توانمندسازی و اشتغال افراد است و اگر بتوانیم ۵۰ درصد از ظرفیت دستگاه ها را بسیج کنیم می توانیم در زمینه اشتغال بهبودیافتگان قدم برداریم بیان کرد: در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر باید بررسی شود در چه زمینه ای مهارت دارند و براساس توانی که دارند شغل برایشان ایجاد می شود اما مشکلی که داریم، مدت زمان کم حضور افراد در اردوگاه است به طوری که نهایتا دو ماه در کمپ هستند و باید در این زمینه اصلاحی در قوانین صورت گیرد.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اهدافی که در کمپ سپاه دنبال می کنیم متفاوت از گذشته است و درصدد هستیم کار جمع آوری معتادین را نیز با حفظ کرامت افراد خودمان انجام بدهیم.

وی اظهار کرد: پاک شدن چهره شهر جزو آمال ما نیست بلکه ما دوست داریم خود این افراد پاک شوند که هدف مهم تری است. اینکه برخی میادین به کلونی های افراد معتاد شده، نتیجه کمبود نظارت و برنامه است و این جزو اولویت های نخست ماست که علاوه بر پاک شدن چهره شهر، چرخه را درست کنیم.

ستایش نیا تصریح کرد: باید کار را از ریشه درست کرد و این امر با برنامه عملی می شود و اگر قرار باشد حجم عظیمی از افراد وارد اردوگاه شود، کیفیت فدای کمیت می شود.

وی بیان کرد: موضوع جامعه پذیری خیلی مهم بوده و مقدمه اشتغال افراد است پس باید روی آن کار شود و بنا داریم با حل مشکلات زیرساختی اردوگاه سپاه، از هفته آینده کار جمع آوری را خودمان انجام بدهیم.

معاون سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: برخی از افراد معتاد استعدادهای زیادی دارند و اگر سرمایه گذار و کارآفرینی آنها را به کار بگیرد، فعالیتش رونق می گیرد زیرا این افراد تخصص دارند و کم توقع هستند و وظیه ماست دست این افراد را بگیریم و گامی به سوی بهبودی آنها برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha