• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99072216744
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد

محکومیت ۱۸ نفر از کادر درمان کهگیلویه و بویراحمد بعلت قصور پزشکی

محکومیت ۱۸ نفر از کادر درمان کهگیلویه و بویراحمد بعلت قصور پزشکی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور رای محکومیت ۱۸ نفر از کادر درمان در پرونده های قصور پزشکی بررسی شده در کمیسیون پزشکی قانونی طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

کامروز امینی ظهر سه شنبه ۲۱ مهرماه در نشست با خبرنگاران، افزود: ۳۳ پرونده شکایت از کادر درمان در کمیسیون پزشکی بررسی شده که ۱۸ پرونده منجر به رای محکومیت کادر درمان و ۱۵ پرونده نیز منجر بهرای برائت شد.

وی اظهارکرد: بیشترین رأی محکومیت‌ها به ترتیب مربوط به پزشکان عمومی با ۶ مورد، پرستاران با ۴ مورد و متخصصان زنان و زایمان با ۳ مورد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، در بحث افراد با ادعای نزاع سه هزار و ۲۸۵ مراجعه کننده معاینات سرپایی داشتیم که افرایش ۱۱.۱درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهدیم.

امینی تصریح کرد: بر اساس این آمار ۶۶۴ خانم با ادعای نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.در همین راستا استان رتبه دهم کشور به نسبت جمعیت در بحث نزاع را داشته است.

افزایش ۷.۴۲ درصدی همسر آزاری

وی با اشاره به موارد همسر آزاری، ادامه داد: ۳۶۲ پرونده همسر آزاری در ۶ ماهه نخست امسال در استان به ثبت رسید که که ۳۶۱ نفر مربوط به خانم‌ها و یک مورد در بخش آقایان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس این آمارها شاهد رشد ۷.۴۲ درصد همسر آزاری در شش ماهه ابتدایی سال جاری در استان بودیم.

امینی از ثبت ۷۳ پرونده سقط درمانی در پزشکی قانونی استان با رشد ۱۷.۷ به نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تاکید کرد: ۵۰ پرونده از این تعداد با طی مراحل قانونی مجوز سقط درمانی گرفت.

کاهش ۲۷ درصدی مصدومان ناشی از حوادث رانندگی

وی با اشاره به تصادفات رانندگی، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ دو هزار و ۱۰۸ مصدوم ناشی از تصادفات داشتیم که کاهش ۲۷ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل شاهدیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۹۲ فوتی ناشی از حوادث رانندگی طی ۶ ماهه نخست سال جاری اظهارکرد: کاهش ۲۷.۵۶ درصدی فوتی تصادفات رانندگی استان به نسبت مشابه سال قبل را داشتیم.

امینی با تاکید بر رعایت استاندارد نصب تجهیزات گرمایشی، تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال سه مورد فوتی گازگرفتگی در استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به آمار غرق شدگی از ۱۳ مورد غرق شدگی در استان طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: ۴۳.۵ درصد کاهش فوتی غرق شدگی به نسبت مدت مشابه سال قبل در استان به ثبت رسید.

۳۲فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت ۳۲ مورد با سو مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۱۸.۵ درصدی این آمار به نسبت مدت مشابه سال قبل بودیم.

امینی افزود: پنج نفر از فوتی‌های ناشی از سو مصرف مواد مخدر استان در شش ماهه نخست امسال مربوط به زنان است.

۱۷ فوتی با سلاح گرم طی ۶ ماهه امسال

وی از ثبت ۱۷ مورد فوت ناشی از سلاح گرم در استان طی شش ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۱۶ نفر از این فوتی‌ها را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین دو مورد فوتی ناشی از سلاح سرد در این بازه زمانی ثبت شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس جمع آوری اطلاعات، طی ۶ ماهه گذشته از فرودین تا شهریور ماه در حوزه معاینات بالینی ۱۰ هزار و ۳۴۶ مورد مراجعه داشته که کاهش ۱۲.۷ درصدی را به نسبت سال قبل شاهد بودیم، گفت: پنج هزار و ۳۳۵ مورد از مراجعات معاینات بالینی مربوط به شهرستان بویراحمد بود.

امینی خاطرنشان کرد: همچنین در ۶ ماهه گذشته ۳۱۸ معاینه جسد انجام و صدور جواز دفن انجام شد که ۳.۷ کاهش به نسبت مدت مشابه سال قبل را شاهد بودیم.

وی از ثبت ۲۵۴ مرگ غیر طبیعی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در استان خبر داد و عنوان کرد: استان رتبه ششم مرگ‌های غیر طبیعی در کشور را دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳۷ پرونده در اداره کمیسیون‌های پزشکی در ۶ ماهه مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: در مجموع شاهد کاهش آمار ورودی در چهار حوزه هدف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha