• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99072921759
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار:

استان مرکزی یکی از ۵ استان برتر وقفی کشور است

استان مرکزی یکی از ۵ استان برتر وقفی کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی از جهت برخورداری از منابع وقفی در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد.

سیدعلی آقازاده در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت دهه وقف افزود: تحولات، شفاف سازی و بهره گیری بهینه از موقوفات استان مرکزی در طول یکسال گذشته مشهود است و ما شاهد تحولات خوبی در این سازمان هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک اگر اوقاف و امور خیریه خوب عمل کند و از طرفی مردم هم توجیه و حقوق وقف را به خوبی اجرا کنند به ایجاد یک کانون اقتصادی مهم‌در کشور می‌رسیم.

به گزارش روابط عمومی اوقاف استان مرکزی، آقازاده اظهار کرد: بازدهی وقف، خدمت به نیاز جامعه و حل مشکلات اجتماعی، فعالیت های مذهبی و کمک به نیازمندان است و اگر خوب عمل کنیم بسیاری از فعالیت های اقتصادی رونق گرفته و در رفع نابسامانی‌های جامعه به خوبی عمل می شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف جمهوری اسلامی اجرای وقف به صورت صحیح است و اگر چه در ۳۰ سال اول انقلاب آموزش چندانی به مردم ارائه نشد اما در ۱۰ سال گذشته اقدامات موثری در این خصوص انجام شده است.

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی یکی از استان های وقفی کشور است و از جهت برخورداری از منابع وقفی در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد و همه باید کمک کنند تا نیات واقفان به خوبی در این استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: اهداف اوقاف، خیریه و در جهت کمک به مردم و ایجاد شرایط مناسب برای مناسبت‌های معنوی است و اگر این مهم در بقاع متبرکه به خوبی انجام شود مردم نیز استقبال می‌کنند.

آقازاده تصریح کرد: هر چقدر ما اوقاف را حمایت کنیم این نهاد هم به خوبی می تواند به وظایف خود عمل کند و  اکنون شاهد هستیم که  اوضاع اوقاف در استان مرکزی با برنامه و مدیریت شده است.

وی بیان کرد: بهبود امور وقفی با هدف گذاری درست این مسیر به درستی انجام شود تا مشکلات گذشته حل شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئله اجرای وقف و نیات واقفین و انتقاد مردم مهمترین مشکلات سال‌های اخیر بود که چندین پرونده در این خصوص تشکیل شده و برای حل این مشکل باید آموزش همگانی وقف از سوی دستگاه‌های مختلف بویژه نمایندگان مجلس و قوه قضائیه نهادینه شود.

وی افزود: اگر اوقاف بتواند ماموریت خود را به خوبی اجرا کند می تواند بخش عمده‌ای از بار مالی و اقتصادی کشور را به دوش بکشد.

آقازاده تاکید کرد: اگر نگهبانی اوقاف از نیات واقفین به خوبی انجام شود این نهاد می تواند در پروژه‌های اقتصادی سهیم شود.

وی تصریح کرد: توافق‌نامه مشارکت اوقاف استان مرکزی با وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن یک اقدام شایسته بود که اولین بار در استان مرکزی اتفاق افتاد. در این طرح۶ هزار مسکن در اراک و ۲۲ هزار مسکن در استان ساخته می‌شود که نقش مهمی در شکستن قیمت مسکن خواهد داشت.

استاندار ادامه داد: تا سه سال آینده بیش از ۱۰ هزار مسکن در استان مرکزی ساخته می‌شود که بخش عمده‌ای از آن سهم اوقاف است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در خصوص تحقق اهداف اداره کل اوقاف خاطر نشان کرد: استانداری مرکزی از هیچگونه حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد .

وی در پایان افزود: بخشودگی دو ماه کرایه املاک موقوفه تجاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است که باید قدردان این مهم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha