• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99080100197
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

در دیدار با معاون وزیر ورزش مطرح شد

قابلیت‌های بسیاری در چهارمحال‌وبختیاری برای ورزش‌های زمستانه و تابستانه وجود دارد

قابلیت‌های بسیاری در چهارمحال‌وبختیاری برای ورزش‌های زمستانه و تابستانه وجود دارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری بختیاری با اشاره به اینکه قابلیت‌های بسیاری برای ورزش‌های زمستانه و تابستانه در استان وجود دارد، گفت: احداث پیست اسکی روی چمن برای جذب گردشگر بسیار مفید است، زیرساخت‌های پیست اسکی کوهرنگ و بن باید تقویت شود.

اقبال عباسی اول آبان‌ماه در دیدار با جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به تقویت زیرساخت‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته کم‌توجهی صورت گرفته است، اظهار کرد: ارتفاع بالای این استان از سطح دریا، بهترین موقعیت برای تبدیل این استان به اردوبام ورزشی کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیاری از اقدامات در حوزه ورزش استان مانند ایجاد پیست اتومبیل‌رانی نیازمند اعتبارات چندانی نیست، بلکه می‌توان با یک همت و جسارت این کار را انجام داد، تنها مشکل پیست اتومبیلرانی شهرکرد بحث جاده دسترسی است، تلاش می‌کنیم از اعتبارات آخر سال و اعتبارات سال ۱۴۰۰ بخشی از اعتبار مورد نیاز برای احداث این پیست را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری قابلیت‌های بسیاری برای ورزش‌های زمستانه و تابستانه وجود دارد، گفت: احداث پیست اسکی روی چمن برای جذب گردشگر بسیار مفید است، در این استان دو پیست اسکی روی برف در شهرستان بن و کوهرنگ وجود دارد که متاسفانه از نظر زیرساختی بسیار ضعیف هستند.

عباسی تاکید کرد: رودخانه‌های خروشان و تالاب‌های خوبی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این یک ظرفیت برای رشته ورزشی قایقرانی است، می‌توان با ساماندهی این رودخانه‌ها این ورزش را توسعه داد و همچنین در راستای جذب گردشگر نیز مورد استفاده قرار داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در استان منعقد می‌شود، مسائلی مانند احداث پیست اسکی روی چمن، تقویت زیرساخت‌های پیست اسکی کوهرنگ و شهرستان بن، بحث قایقرانی در زاینده‌رود و سایر رودخانه‌ها، کوهنوردی، صخره‌نوردی و طبیغت‌گردی در اولویت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه احداث خانه‌های ورزش روستایی تاثیر بسیار خوبی در رونق ورزش در روستاها دارد، تاکید کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی موجب ایجاد رونق در ورزش استان و کشور می‌شود.

طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری در حوزه ورزش در استان وجود دارد

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اردوبام ورزشی در تمام کشورهای دنیا مرسوم است، اظهار کرد: این مسئله موجب رشد و رونق ورزش می‌شود، چهارمحال و بختیاری به علت ارتفاع بالا ظرفیت خوبی برای احداث این اردو بام است.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است، خاطرنشان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام بسیاری در حوزه ورزش در استان وجود دارد، این پروژه‌ها تا پایان دولت باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

راستینه ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری تیم‌های ورزشی از ظرفیت اسپانسر بهره‌مند نیستند، بنابراین جوانان فرصتی برای رشد استعدادهای ورزشی خود ندارند، حمایت از ورزش جوانان در استان باید در بودجه سال آینده وزارت ورزش به صورت جدی دیده شود.

نماینده مردم شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دنبال تضعیف دولتمردان نیستیم، تاکید کرد: تضعیف دولت حرام شرعی است، این آمادگی وجود دارد دولت را در به سرانجام رساندن پروژه‌های ورزشی یاری کنیم.

وی در پایان یادآور شد: درصدد هستیم لایحه نظام باشگاه‌داری را در اولین فرصت به تصویب مجلس شورای اسلامی برسانیم، همچنین منتظر لایحه جامع برای ورزش کشور در بعد ورزش همگانی و حرفه‌ای توسط وزارت ورزش و جوانان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha