• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99081005944
  • منبع : نمایندگی همدان

خواهران طلبه کبودراهنگ درس‌خوان و دست‌گیر در ایام کرونا

خواهران طلبه کبودراهنگ درس‌خوان و دست‌گیر در ایام کرونا
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کبودراهنگ جزء طلبه هایی هستند که در ایام شیوع کروناویروس در کنار کسب علم و دانش، همگام با دیگر هموطنان برای دستگیری از آسیب دیدگان از  کرونا پای کارند.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کبودراهنگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان در ایام شیوع کروناویروس مطرح کرد: طلاب خواهر از همان اوایل شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشو و افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان کبودراهنگ، با حضور در میدان مبارزه با ویروس وارد عرصه کمک های مؤمنانه شدند و به همت خیرین در مرحله اول اقدام به جمع آوری حدود دو میلیون کمک نقدی و غیرنقدی کردند.

طیبه دادفر با بیان اینکه تهیه و توزیع ۱۰۰۰ عدد ماسک رایگان توسط خیرین برای افراد نیازمند توسط طلاب خواهر حوزه علمیه کبودراهنگ از برنامه های فرهنگی در ایام شیوع کرونا بوده است، آماده سازی ۱۵۰ بسته بهداشتی و تهیه غذای گرم به تعداد ۳۰ پُرس و توزیع آن بین خانواده های کم برخوردار را از دیگر اقدامات طلبه های حوزه خواهران کبودراهنگ برشمرد.

وی ادامه داد: امام جمعه شهرستان با درنظر گرفتن بسته های حمایتی برای اساتید و طلاب و به منظور دسترسی آنها به فضای مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین کمک هزینه خرید بسته های اینترنتی در اختیارشان قرار داد تا در این روزها از کسب علم و تدریس و آموختن محروم نباشند.

دادفر با بیان اینکه همچنین از طرف امام جمعه به کادر و اساتید بسته های کمک معیشتی اهداء شده است چراکه این قشر جزء کم درآمدترین های جامعه هستند، فعالیت ۱۵ مبلغ در فضای مجازی را از اقدامات حوزه علمیه کبودراهنگ برشمرد که در سال‌تحصیلی ۹۹ وظیفه تبلیغ را بر عهده دارند. 

وی برگزاری جلسات اخلاقی بصیرتی به صورت برخط و آنلاین، راه اندازی پویش «هر خانه، یک حسینیه» بین طلاب و خانواده ها، برگزاری سیر مطالعات منظومه فکری مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقات متعدد در مناسب ها و اعیاد و برگزاری جلسات کجازی پرسش و پاسخ به شبهات را از دیگر برنامه های اساتید حوزه علمیه کبوداآهنگ عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: در حال حاضر و در سال‌تحصیلی جاری ۹۰ طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند و طلاب این مدرسه در دوره دروس سطح ۲ پیوسته مشغول به تحصیل هستند و در این حوزه ۱۱ نفر استاد کار تدریس و تبلیغ را انجام می دهند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۵ طلبه از حوزه فاطمه الزهرا(س) کبودراهنگ فارغ التحصیل شده و ۱۲ نفر دانش آموز طلبه ای که از روستاهای دور افتاده در این حوزه مشغول به تحصیل هستند، در خوابگاه حوزه اسکان دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha