• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082718693
  • خبرنگار : 50158

روند صعودی "نگین خردورزی کویر" در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی

روند صعودی "نگین خردورزی کویر" در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان از این دانشگاه مادر به عنوان "نگین خردورزی کویر" و دانشگاهی ممتاز با روندی صعودی در رتبه بندی‌های ملی و بین‌المللی نام برد و گفت: چشم‌اندار این دانشگاه در افق 1404 تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین با رویکرد مدیریت سبز و قرار گرفتن در بین دو دانشگاه برتر و بین‌المللی کشور است.

دکتر مسعود نصیری زرندی در آئین معارفه مجازی دانشجویان نو ورود دانشگاه سمنان اظهار کرد: کسب رتبه 350-301در رتبه‌بندی معتبر تایمز، رتبه 13 در بین دانشگاه‌های ایران از نظر رتبه‌بندی بین‌المللی ISC ، رتبه 800-600 در رتبه‌بندی موضوعی، رتبه 500-600 در بخش فنی و مهندسی، رتبه 800-601 در رشته مهندسی مکانیک ،رتبه 300-200 در رشته مهندسی عمران در بین دانشگاههای جهان، جایگاه ممتاز در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی شانگهای، لیدن، QS، سایمگو و...همه و همه گویای وزن و جایگاه بلند و ممتاز دانشگاه سمنان به عنوان نگین خردورزی کویر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با اشاره به آغاز به کار این دانشگاه در سال 1353 با 580 دانشجو و هفت رشته تحصیلی اظهار کرد: دانشگاه سمنان از سال 1372 مجوز قطعی دانشگاه را دریافت کرد .

وی با بیان اینکه دانشگاه سمنان با دارا بودن نزدیک به 820 هکتار فضا از جمله دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می شود افزود: دانشگاه سمنان دارای 200 هزار متر مربع فضای کالبدی، 22 دانشکده در قالب پنج پردیس و یک آموزشکده است.

رئیس دانشگاه سمنان گفت: این دانشگاه از معدود دانشگاه‌های دارای پارک علم و فناوری است که در راستای کارآفرینی کمک بسیار خوبی برای دانشجویان است .

دکتر نصیری با بیان اینکه دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر و متولی نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های استان است اضافه کرد: این دانشگاه جزء معدود دانشگاه‌های دارای دانشکده کویر شناسی و گردشگری در کشور است .

وی با اشاره به حضور چند استاد این دانشگاه در جمع"یک درصد برتر جهان" اضافه کرد: در حوزه پژوهشی سه عضو هیات علمی دانشگاه سمنان شامل دکتر نیما امجدی  از اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، دکتر سیف الله سعدالدین از اساتید دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر فرامرز هرمزی از اساتید دانشکده مهندسی شیمی ، نفت و گاز دانشگاه از نویسندگان یک درصد برتر جهان هستند .همچنین دکتر خیرالدین از اساتید دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان هم به عنوان نخستین استاد ممتاز دانشگاه سمنان معرفی شده اند .

رئیس دانشگاه سمنان به کسب رتبه‌های بسیار مطلوب این دانشگاه در رتبه بندی‌های ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت‌: خوشبختانه دانشگاه سمنان مسیر علم و پژوهش را به خوبی سپری می‌کند به طوری‌که توانسته  در آخرین رتبه بندی از سوی تایمز در سال 2020 رتبه 350-301 را کسب کند .

به گفته دکتر نصیری؛ این دانشگاه در رتبه‌بندی موضوعی نیز دارای رتبه 800-600 ، در بخش فنی و مهندسی دارای رتبه 500-600، در رشته مهندسی مکانیک رتبه 800-601 و در رشته مهندسی عمران دارای رتبه 300-200 در بین دانشگاههای جهان است.

رئیس دانشگاه سمنان به حضور این دانشگاه در رتبه بندی ISC  هم اشاره کرد و گفت: در این رتبه بندی نیز که از رتبه بندی‌های معتبر محسوب می‌شود دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های ایران رتبه 13 و در پژوهش رتبه هشتم کشور را دارد.

 دکتر نصیری به چشم اندار دانشگاه سمنان در افق 1404 اشاره کرد و گفت‌: با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار گرفتن در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور، بین المللی شدن‌، تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین همراه با توسعه مهارت آموزی و فرهنگ کار و کارآفرینی، تاثیرگذار در صنعت و جامعه و دانشگاهی با رویکرد مدیریت سبز از اهداف پیش روی این دانشگاه است .

همچنین مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سمنان نیز در این آئین ضمن تبریک به دانشجویان برای قبولی در دانشگاه بر استفاده از این فرصت در دوران دانشجویی تاکید کرد و گفت: دانشجویان از این فرصت به‌دست امده به خوبی استفاده کرده و در این دوران خوب درس بخوانند و از تجربیات اساتید و مسئولان دانشگاه جهت پیشرفت و داشتن آینده ای بهتر بهره ببرند .

حجت الاسلام حسین ذوالفقاری لقب خطاب به دانشجویان افزود: دوران دانشجویی متفاوت از دوران دبیرستان است و افزایش حجم دروس نیازمند همت و تلاش مضاعف از سوی دانشجویان برای رسیدن به موفقیت است ضمن اینکه داشتن هدف برای شما همانند فانوس برای کشتی در دریاست .

به گزارش ایسنا-همچنین قرائت میثاق نامه و نیایش نامه دانشجویان جدید الورود توسط یکی از دانشجویان و پخش کلیپ های متعدد معرفی دانشگاه سمنان از دیگر برنامه های این آئین معارفه بود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha