• سه‌شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99082718842
  • منبع : نمایندگی همدان

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبر داد

بیشترین تماس‌های تلفنی گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده

بیشترین تماس‌های تلفنی گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده

ایسنا/همدان جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از ۱۴۵۱ تماس مردم این استان با سامانه(۱۵۰۴) یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در هشت ماهه اول امسال خبر داد و گفت: بیشترین تماس‌های تلفنی گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده است.

رضا خسروی با اشاره به برقراری ۱۴۵۱ مورد تماس مردم با این سامانه، اظهار کرد: سال گذشته این میزان تماس ها ۱۲۰۰ مورد بوده که افزایش چشمگیر میزان تماس‌های مردمی نشان از حساسیت بالای مردم نسبت به مقوله منابع طبیعی و عملکرد خدمتگزاران خود در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دارد.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۵۰۴ به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی استان است، تصریح کرد: هم‌استانی‌ها و شهروندان همدانی می‌توانند هر گونه مواردی از تخریب و تصرف، دیوارکشی، فنس کشی، قاچاق محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و ... که نیازمند گزارش دهی است، از طریق تماس با سامانه ۱۵۰۴ گزارش دهند.

خسروی اصلی‌ترین وظیفه این یگان را حفاظت از عرصه‌ها دانست و افزود: حفاظت از عرصه منابع طبیعی اعم از دخل و تصرف، همکاری با عوامل انتظامی محل مأموریت در کشف جرائم (در محدوده استحفاظی)،  اطفای حریق، گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی، جلوگیری از چرای غیرقانونی دام طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه و ... از وظایف این یگان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌های تلفنی درباره گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی بوده است، یادآور شد: در شهرستان همدان ۳۲۵ مورد تماس، شهرستان فامنین ۵۷ تماس، نهاوند ۱۸۵ تماس، اسدآباد ۱۸۵ تماس، ملایر ۱۲۵ تماس، رزن ۱۲۵ تماس، کبودراهنگ ۷۹ تماس، تویسرکان ۷۰ تماس و بهار ۶۷ تماس تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ در هشت ماهه سال جاری داشته اند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مردم شهرستان‌های همدان بیشترین تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع‌رسانی در زمینه تعرضات به منابع طبیعی  داشته‌اند، ادامه داد: فعالیت یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست و در همه ایام برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها تلاش کرده و به شدت با زمین‌خواری و تخریب و تصرفات اراضی منابع طبیعی برخورد می‌کند.

خسروی مردم را بهترین حامیان عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: همکاری مردم با منابع طبیعی می‌تواند نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این نعمت  خدادادی ایفا کند و از مردم استان همدان خواست با توجه به اهمیت و ارزش های زیست محیطی منابع طبیعی و کمبود نیروهای حفاظتی در این برای حفظ و حراست از این عرصه‌ها با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری همانند گذشته همکاری کنند تا در مواقع ضروری با مشارکت مردم و همیاران طبیعت استان  بتوانیم از عرصه‌های ملی استان بخوبی حفاظت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha