• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99090402747
  • خبرنگار : 50088

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد خبر داد

رهاسازی ۳۰ دستگاه خودروی سنگین در برف مانده در محورهای تایباد

رهاسازی ۳۰ دستگاه خودروی سنگین در برف مانده در محورهای تایباد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تایباد گفت: اولین برف پاییزی رانندگان خودروهای سنگین را در محورهای مواصلاتی این شهرستان غافلگیر کرد و ۳۰ خودروی گرفتار در برف و یخبندان توسط نیروهای پلیس و راهداری رهاسازی شدند.

علی‌اصغر کرباسی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی، همراه نداشتن زنجیر چرخ و عدم کنترل سرعت مطمئنه در برف و یخبندان سبب شد پس از نشستن برف بر سطح جاده و لغزنده شدن مسیر تعدادی خودروی سبک و سنگین در محور تایباد – خواف واقع در گردنه "دربند" از مسیر خود منحرف شوند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای راهداری و پلیس‌ راه باعث شد بلافاصله مسیر بازگشایی و تردد روان‌سازی شود، حوادث برف تایباد خوشبختانه خسارتی در بر نداشته و خودروهای سنگینی که زنجیرچرخ نداشتند توسط پلیس برای ساعتی متوقف شدند و پس از بهتر شدن شرایط جوی اجازه حرکت داشتند.

کرباسی بیان کرد: از ساعات نخست بارش برف در این شهرستان نیروهای راهداری در آماده‌باش کامل بوده و با ۲۰ نیرو در قالب ۲ اکیپ در تمامی محورهای شهری و روستایی گشت‌زنی و خدمات‌رسانی داشتند.

وی با اعلام اینکه ۹۶۰ کیلومتر طول باندی در این شهرستان توسط راهداری پاکسازی و برف‌روبی شد، بیان کرد: دو اکیپ راهداری در محور مرکزی و کرات مستقر بوده و ۲۷۰ تن شن و نمک را طی چند مرحله در مسیرهای لغزنده پاشیده‌اند، هیچ محوری در برف پاییزی مسدود نشد و با اقدامات ایمنی به موقع ترددها به صورت عادی با کنترل بیشتر انجام شد.

کرباسی با بیان مشکلات راهداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه از چهار محور مواصلاتی در این شهرستان مرزی ۲ محور تربت‌جام و خواف ترانزیتی به شمار می‌رود امکانات این اداره برای ارائه خدمات بسیار کم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات‌رسانی در شهرستان با ۱۰ دستگاه سبک و سنگین انجام می‌شود که نسبت به میزان راه‌ها و ترافیک در منطقه بسیار کم است و حداقل ۲ دستگاه خودروی سنگین و سه دستگاه خودروی سبک نیازمندیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha