• چهارشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99090503877
  • خبرنگار : 50356

معاون دانشگاه فردوسی مطرح کرد

تک‎ بعدی شدن دانشجویان تنها نگرانی دانشگاه در پساکرونا

تک‎ بعدی شدن دانشجویان تنها نگرانی دانشگاه در پساکرونا

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: تنها نگرانی ما در خصوص دانشجویان با توجه به سیستم آموزش مجازی این است که در دوره پساکرونا تک بعدی شوند.

دکتر حمیدرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه در شرایط کرونا  اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل در دانشگاه در حوزه فرهنگی اجتماعی کم شدن مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های داوطلبانه به دلیل استفاده از فضای مجازی است. با این وجود از ابتدای شیوع بیماری کرونا از فعالیت‌های حوزه فرهنگی اجتماعی کاسته نشده است بلکه شکل آن به فضای مجازی تغییر یافته است.

وی افزود: تنها نگرانی موجود این است که با توجه به سیستم آموزش مجازی دانشجو در دوره پسا کرونا تبدیل به دانشجویی تک بعدی شود. درگذشته بسیاری از یادگیری‌ها در دانشگاه به صورت حضوری اتفاق می‌افتاد که در حال حاضر انجام نمی‌شود. در واقع یادگیری‌های پنهان دیگر برای دانشجویان عملی نیست. برای مثال الگوبرداری که دانشجویان از منش و شخصیت اساتید انجام می‌دادند ممکن است اتفاق نیفتد، زیرا این الگوبرداری مجازی صورت نمی‌گیرد.

طاهری با اشاره به «حمایت‌های دانشگاه از دانشجویان با توجه به شرایط اقتصادی در دوران کرونا»، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا یکی از دغدغه‌های ما در دانشگاه عدالت آموزشی برای دانشجویان بوده است زیرا هزینه‌های استفاده از اینترنت و ابزارها بسیار گران شده است. براین اساس برنامه‌ریزی انجام گردید و ستادی به نام ستاد سپند (ستاد پویش نیکوکاری دانشگاهیان) تشکیل شد، علاوه بر این مورد نیز بخش‌های مختلفی مانند بخش مرکز  مشاوره و توانمند سازی  و مدیریت فرهنگی در این مساله ورود پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: بخش مددکاری ما بیش از 1000 دانشجوی نیازمند را شناسایی کرده که حداقل 2 نوبت با کمک مصوبه هیات رئیسه دانشگاه و کمک بنیاد دانشگاهی به این دانشجویان کمک رسانی شده است. علاوه بر وام‌هایی که صندوق رفاه برای این دانشجویان پیش‌بینی کرده است با سایر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات نیز مذاکره کرده‌ایم. همچنین سامانه جدید کار دانشجویی که قبل از بیماری کرونا از مهرماه سال قبل برای توانمندسازی دانشجویان ایجاد شده برای اشتغال این دانشجویان همچنان فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha