• جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99090705217
  • خبرنگار : 50225

استاندار خوزستان تاکید کرد

لزوم افزایش بهره‌وری با استفاده بهینه از امکانات درمانی

لزوم افزایش بهره‌وری با استفاده بهینه از امکانات درمانی

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم افزایش بهره‌وری با استفاده بهینه از دستگاه‌ها و امکانات و تجهیزات به عنوان سرمایه‌های موجود تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در مراسم تحویل ۳۷ دستگاه آمبولانس بازسازی‌شده و افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور که امروز (۷ آذرماه) در اهواز انجام شد، اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته به علت اینکه عمده درآمد کشور از مالیات و چنین مسائلی حاصل می‌شود، دولت خود را نسبت به مردم پاسخگو می‌داند و سعی می‌کند بهره‌وری را بالا ببرد بنابراین در چنین کشورهایی از یک دستگاه یا سیستم پس از ۱۵ تا ۲۰ سال نیز استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بی‌استفاده ماندن دستگاه‌ها و تجهیزات بلااستفاده، افزود: در ایران نعمت نفت را داریم و همین طور خرج می‌کنیم و کشور را به انبار دپوی آهن‌آلات تبدیل کرده‌ایم و این سرمایه‌ها را به چنین انبارهایی تبدیل کرده‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: از طرفی نیز آموزش سرمایه‌های انسانی، با تکنولوژی‌ها متناسب نیست و در نتیجه، یک دستگاه از بین می‌رود. هیچ بازخواستی برای این عدم تناسب وجود ندارد و همین طور ادامه دارد.

وی بیان کرد: هر چند شرایط کنونی کشور بسیار سخت است که امیدواریم سریع رفع شود اما موجب شده به این مسائل بیشتر توجه کنیم و بنابراین برای استفاده از موجودی‌های بلااستفاده کشور که امکان استفاده از آن وجود دارد، تلاش می‌شود تا از سرمایه‌های موجود استفاده بهینه‌تری شود.

شریعتی با اشاره به عدم استفاده از آمبولانس‌هایی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به دلیل هزینه ۳۰ میلیون تومانی بازسازی و تعمیر، تصریح کرد: در چنین سیستمی، بهره‌وری بسیار پایین است. اگر می‌خواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم و تاب‌آوری خود را در مقابل چنین مسائلی افزایش دهیم، باید از منابع موجود حداکثر استفاده شود.

وی بیان کرد: کشورهای سازنده چنین دستگاهی، بسیار بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. ما این دستگاه‌ها را بسیار زودتر کنار می‌گذاریم در حالی که در صورت استفاده حداکثری از منابع، می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش اجرا کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص متناسب نبودن برخی آمبولانس‌ها با شرایط اقلیمی خوزستان، گفت: اگر این آمبولانس‌ها متناسب با شرایط اقلیمی ما نیست چرا خریداری شدند که دور ریخته شوند؟

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز افزایش بهره‌وری نداریم، افزود: نباید در ایران بهره‌وری ۱.۵- درصد باشد. توجه به این مسائل، رشد اقتصادی را از محل بهره‌وری در پی خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به لزوم آموزش پرسنل در زمینه استفاده بهتر از امکانات، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که این حلقه مفقوده را اصلاح کردند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha