• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99091209549
  • خبرنگار : 50046

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟

دلیل قطع چرخه ویروس کرونا در برخی از کشورها چه چیزی بود؟

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از کشورها در قطع زنجیره ویروس کرونا توانسته اند موفق عمل کنند، گفت: یکی از دلایل این امر وجود زیرساخت های لازم در آن کشورها برای کنترل بیماری بوده است.

دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: به عنوان مثال در زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی فقط یک دستگاه PCR وجود داشت این در حالی است که هم اکنون در این استان از این دستگاه، پنج فقره وجود دارد.

وی افزود: از سوی دیگر در ابتدا از لحاظ کیت های آزمایشگاهی با محدودیت مواجه بوده ایم که هم اکنون وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر بوده؛ و به طور کلی در تحریم های ظالمانه قرار داریم و با مشکلات زیرساختی مواجه بوده ایم.

دلشاد ادامه داد: علاوه بر آن تعدادی از آن کشورها تجربه بیماری سارس را داشته اند و در گذشته تمرینات لازم را انجام داده، در نتیجه در مواجه با ویروس کرونا از تجربه های لازم برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون فرانسه و آمریکا که از لحاظ زیرساختی هیچ مشکلی را نداشته تاکنون در قطع زنجیره این ویروس نتوانسته اند موفق عمل کنند، تصریح کرد: بنابراین داشتن تجربه مواجه با بیماری سارس در کشورهای موفق بسیار تاثیرگذار بوده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: از سوی دیگر در هر جامعه ای که مردم مقید به رعایت دستورالعمل های کنترل این بیماری بوده اند، موفق تر نیز عمل کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در برهه ای از زمان میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ارتباط با بیماری یابی بیماری کووید ۱۹ نیز گفت: این برنامه، جرء برنامه های جدید است که طی هفته های آتی اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح با رفتن به منازل افراد و یا از طریق ردیابی موبایل اجرایی می شود.

دلشاد ادامه داد: هم اکنون این طرح در سامانه های بلیط فروشی به مرحله اجرا درآمده و موفق نیز عمل کرده است.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای اجرای این طرح در این استان نیز انجام شده و منتظر بارگذاری در سامانه سیب هستیم که باید از سوی وزارت خانه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha