• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99091510979
  • خبرنگار : 50189

رییس اتحادیه پوشاک و خشکشویی کرمان عنوان کرد

افزایش تمایل به خرید پوشاک ایرانی/تولیدی پوشاک عمده و فعالی در استان کرمان نداریم

افزایش تمایل به خرید پوشاک ایرانی/تولیدی پوشاک عمده و فعالی در استان کرمان نداریم

ایسنا/کرمان رییس اتحادیه پوشاک و خشکشویی کرمان با اشاره به دلایل افزایش رغبت ایرانی‌ها برای خرید کالای ایرانی عنوان کرد: تحریم‌ها باعث شد تا مردم رغبت بیشتری برای خرید پوشاک ایرانی پیدا کنند و همچنین افزایش قیمت دلار نیز باعث افزایش قیمت پوشاک خارچی شد و همین امر نیز سبب شد خرید کالای ایرانی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

"روح الله منظری" در گفت و گو با ایسنا درباره وجود لباس های قاچاق در بازار پوشاک گفت: وجود جنس خارجی به شدت در بازار پوشاک کم شده است ضمن آنکه کیفیت تولیدات ایرانی نیز بسیار خوب شده و هم اکنون مردم به سمت خرید پوشاک ایران سوق یافته‌اند.

وی با اشاره به دلایل افزایش رغبت ایرانی‌ها برای خرید کالای ایرانی عنوان کرد: تحریم‌ها باعث شد تا مردم رغبت بیشتری برای خرید پوشاک ایرانی پیدا کنند و همچنین افزایش قیمت دلار نیز باعث افزایش قیمت پوشاک خارچی شد و همین امر نیز سبب شد خرید کالای ایرانی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

رییس اتحادیه پوشاک و خشکشویی کرمان با بیان اینکه ورود پوشاک قاچاق به صفر نرسیده اما نسبت به قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده است، تصریح کرد: نظارت دستگاه‌های مربوطه بر بازار پوشاک به خوبی انجام می‌شود اما نظارت‌ها باید بر ورودی‌ها بیشتر باشد زیرا قطعا کالای قاچاقی که به مرکز کشور می‌رود، کار کاسب جزء نبوده و این کاسب نقشی در ورود کالای قاچاق ندارد پس باید گلوگاه‌ها را ببندیم و در این راستا نیز رییس قوه قضائیه تاکیدات فراوانی بر گرفتن گلوگاه‌های اصلی ورود قاچاق را دارند پس باید گلوگاه‌ها مدیریت شوند اما در مجموع نظارت بیشتر و بهتر شده است.

منظری با بیان این مطلب که تولیدی‌های پوشاک زیر نظر اتحادیه خیاطان است، تصریح کرد: تولیدی پوشاک عمده و فعالی در استان کرمان نداریم و حمایت لازم هم از چند تولیدکننده موجود در استان نمی‌شود و ما فقط در توزیع به تولیدکنندگان می‌توانیم کمک کنیم.

رییس اتحادیه پوشاک و خشکشویی کرمان پرداخت تسهیلات و تسریع در دادن مجوزها را از راه‌های حمایت از تولیدکنندگان پوشاک دانست و بیان کرد: تولیدی بدون مجوز زیادی در کرمان نداریم و این موضوع در استان گسترده نیست و متاسفانه به تولیدکنندگان پوشاک تسهیلات خوبی داده نشده است.

وی درباره مدهای غیرمتعارف در بازار عنوان کرد: در استان کرمان تولیدی پوشاک زیادی نیست و تولیدکنندگان عمده در مشهد و تهران هستند و باید از آنجا روی مدها نظارت شود هرچند اقداماتی شده اما رضایت بخش نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha