• شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091511614
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آزادی ۱۱۰ نفر از مددجویان مالی زندان کاشان

آزادی ۱۱۰ نفر از مددجویان مالی زندان کاشان

ایسنا/اصفهان رییس زندان کاشان از آزادی ۱۱۰ نفر از مددجویان این ندامتگاه با مجموع بدهی به ارزش ۲۷۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

محسن محبوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری فرصتی است تا محکومان مالی که ناخواسته گرفتار زندان شده‌اند به آغوش خانواده برگشته و زندگی آبرومندانه‌ای در جامعه داشته باشند.

وی افزود: برای آزادی ۶۸ نفر از مددجویان رقمی معادل ۲۵۹ میلیارد و ۳۱۳ میلیون ریال هزینه شده است که ۴۹ نفر مالی، ۱۴ نفر مهریه و نفقه و ۵ نفر محکوم به پرداخت دیه بودند.

محبوبی تصریح کرد: کمک بلاعوض ستاد دیه کشور ۱۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض ستاد دیه کاشان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۳۲ میلیارد نیز کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) بخشی از اعتبار آزادی این گروه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت: با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان کاشان و کارشناسان مددکاری زندان بخشی از محکومیت مالی ۵۷ نفر از مددجویان توسط شاکیان بخشیده شد که رقمی معادل ۱۹۷ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال بود.

رییس زندان کاشان، گفت: پیش از این نیز ۱۲ نفر محکوم به پرداخت جزای نقدی به ارزش ۳ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و پانصد هزار ریال بودند که یک میلیارد و یکصد و ۱۲ میلیون ریال توسط هیئت قاسم ابن الحسن امامزاده باب المراد آران و بیدگل پرداخت شد و ۷۵۵ میلیون ریال نیز توسط شاکیان بخشیده شد.

 وی تصریح کرد: همچنین ۳۰ نفر از مددجویان محکومان به پرداخت هشت میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال بودند که ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال آن توسط شاکیان بخشیده شد و دو میلیارد ریال آن نیز توسط یک شهروند آران بیدگل پرداخت شد که حاضر به افشای نام خود نیست.

رییس زندان کاشان تأکید کرد: بر اساس آموزه‌های دینی مهم‌ترین شاخص جامعه اسلامی حاکم شدن فرهنگ صلح و سازش است و این فرهنگ باید در هیئت‌های مذهبی و جلسه‌های دینی به مردم آموزش داد تا در جامعه نهادینه شود.

محبوبی گفت: جهل به قانون یکی از عامل‌هایی است که در مراودات مالی و تجاری منجر به محکوم شدن در مرجع قضایی می‌شود در صورتی که مشورت با آگاهان و مشاوران هر حرفه قبل از اقدام می‌تواند مانع از این مشکلات شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha