• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99091712891
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده سپاه اردبیل:

دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را در برابر توطئه‌ها بیمه کنند

دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را در برابر توطئه‌ها بیمه کنند

ایسنا/اردبیل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دانشجویان در سنگر جهاد علمی کشور را باید از توطئه‌ها و طمع بیگانگان و فزون‌خواهی آنها بیمه کرده و به شرایط مطلوب خوداتکایی برسانند.

سردار جلیل بابازاده 17 آذر همزمان با روز دانشجو در جمع دانشجویان بسیجی در اردبیل، اظهار کرد: کشور ما امروز به برکت خون شهدا در مسیر توسعه علمی و پیشرفت‌های روزافزون هسته‌ای قرار گرفته که قطعا این پشتوانه می‌تواند انقلاب اسلامی را از هجمه‌ها و توطئه‌های مختلف در امان نگه دارد.
وی مشارکت‌های دانشجویان را به صورت فعال و جهادی در صیانت از آرمان‌های شهدا به ویژه شهدای علمی و هسته‌ای کشور ضروری خواند و تصریح کرد: اصلی‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی ایران خوداتکایی و بالا بردن قدرت علمی کشور است که این امر به صیانت و خودباوری بیشتر کمک خواهد کرد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ضرورت حضور دانشجویان بسیجی را در سنگر علم و جهاد با نفس و رسیدن به نقطه خوداتکایی با آموزه‌های دینی، فرهنگی و اسلامی یادآور شد و افزود: در کنار توسعه علمی، توسعه معنوی کشور باید به دست همین جوانان اتفاق بیفتد که قطعا دانشجویان نخبه و بسیجی می‌توانند در این زمینه بسیار پیشتاز و پیشگام عمل کنند.
سردار بابازاده گفت: امروز میدان عمل در دست دانشجویان و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تا خلأ و ضعف کشور را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع خلأها اقدام کنند.
وی بیانات مقام معظم رهبری را در حمایت از دانشجویان و تولیدات علمی و فناوری یادآور شد و خاطر نشان کرد: دشمنان ما به شدت از روحیه جهاد علمی نسل آینده در واهمه و هراس هستند و ضرورت دارد با تقویت این بخش در استان اردبیل نیز تحولاتی شگرف اتفاق بیفتد.
سردار بابازاده با تبریک 16 آذر روز دانشجو اضافه کرد: این روز یادآور رشادت و شهادت‌طلبی دانشجویان در دفاع از حریم اسلام و همچنین آرمان‌های بلند ملت ایران در مبارزه با استکبار و استبداد است که این روحیه باید تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به تلاش دشمن در به شهادت رساندن دانشمندان و محققان هسته‌ای و دفاعی یادآور شد و بیان کرد: شهید فخری‌زاده خار چشم دشمنان بود و به همین دلیل سعی می‌کردند تا ماشین توسعه علمی کشور را با شهادت چنین نخبگانی متوقف کنند اما به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری این حرکت‌ها و فعالیت‌ها روز به روز گسترش یافته و زمینه استقلال علمی ایران را فراهم می‌آورد.
در این دیدار تعدادی از دانشجویان با طرح مسائل و مشکلات و همچنین مطالبات خود از سایر مسئولان استان خواستند تا زمینه بروز و ظهور استعدادهای نسل جوان و دانشجو را در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.
امروز در گرامیداشت 16 آذر برنامه‌های روز دانشجو عمدتا بر پایه فضای مجازی در شهرها و مناطق مختلف استان برگزار و 16 آذر که یادآور شهادت سه تن از دانشجویان در سال 1332 بود، گرامی داشته شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha