• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99092418964
  • منبع : نمایندگی خوزستان

در نشستی مشترک مطرح شد

تاکید بر همکاری اداره‌کل امور زنان استانداری و جهاددانشگاهی خوزستان در طرح توسعه مشاغل خانگی

تاکید بر همکاری اداره‌کل امور زنان استانداری و جهاددانشگاهی خوزستان در طرح توسعه مشاغل خانگی

ایسنا/خوزستان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان با بیان اقدامات و ظرفیت‌های این معاونت برای حمایت از طرح‌های ملی توسعه مشاغل خانگی، نسبت به هرگونه حمایت و همکاری در خصوص اجرای این طرح‌ها در استان اعلام آمادگی کرد.

زینب پارسافخر در نشست مشترک معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های بسیار مشاوران بانوان در فرمانداری‌های استان برای شناسایی و جذب بانوان متقاضی در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان، اظهار کرد: اگرچه ما به‌عنوان کارفرما در این طرح حضور داشتیم اما همکاران در فرمانداری‌ها برای جذب افراد بسیار تلاش کردند و در واقع یک کار همه جانبه انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به زمینه‌ها و امکانات این اداره‌کل برای همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، بر استفاده از ظرفیت صداوسیمای استان تأکید کرد و گفت: قرار است جلسه‌ای با مدیرکل صداوسیمای استان داشته باشم که از ظرفیت صداوسیما برای اطلاع‌رسانی بهتر و پیشبرد مسائل استفاده کنیم و یکی از مواردی که مطرح می‌کنم، همین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خواهد بود. از نظر تسهیلاتی هم برای ادامه کار و توسعه کسب‌وکار متقاضیان می‌توان وام‌هایی را به آن‌ها اعطا کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خوزستان افزود: اخیرا نیز تفاهم‌نامه‌ای با اداره پست منعقد کردیم که در آن از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز نام برده‌ایم و بر اساس این تفاهم‌نامه محصولات تولیدی این افراد، برای فروش و ارسال به‌طور رایگان توسط پست جمع‌آوری می‌شود؛ در برنامه اخیر در صداوسیما نیز حتما محتوایی به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اختصاص می‌دهیم. البته چون این افراد به بسته‌ها و مشوق‌های مالی هم نیاز دارند می‌توان تسهیلاتی برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در نظر گرفت.

پارسافخر با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ارتباطات میان دو مجموعه، تصریح کرد: ما از تمام ظرفیت‌های اداره‌کل امور زنان برای تشویق و جذب افراد استفاده می‌کنیم که بتوانیم این ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در استان را تکمیل کنیم؛ همچنین چند منطقه محروم در استان وجود دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای فقرزدایی از این مناطق روی آن‌ها تمرکز داشته باشد و به‌طور مثال چهار نقطه اهواز از این مناطق است.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی چندبعدی زنان در اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری، اظهار کرد: این طرح را به‌ویژه در مناطق محروم در قالب چهار، پنج مرحله برای بانوان تعریف کردیم؛ ابتدا شناسایی‌های لازم انجام می‌شود و به‌ویژه تأکید بر زنان بدسرپرست است زیرا از حمایت هیچ نهادی برخوردار نیستند، سپس روی مسائل روانشناسی و روانشناختی فردی-اجتماعی این افراد کار می‌کنیم؛ تاب‌آوری، ایجاد امیدواری و فرزندپروری و مهارت‌های ارتباطی در خانواده را تقویت می‌کنیم و هنگامی‌که از نظر روحی آموزش‌های لازم را دریافت کردند، در مرحله سوم بحث سوادآموزی دیده شده است. پس از گذراندن این سه مرحله، برای مهارت‌آموزی آن‌ها اقدام می‌کنیم و می‌توانیم در این مرحله آن‌ها را به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی وصل کنیم.

به گزارش ایسنا، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha