• سه‌شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99092519585

رئیس جهاددانشگاهی فارس:

تولید ثروت و خودکفایی اساس فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی است

تولید ثروت و خودکفایی اساس فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی است

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری ظرفیت‌ها و دستاوردهای این نهاد در حوزه‌ی پژوهش، گفت: فعالیت‌های پژوهشی در این نهاد فقط به ارائه مقالات علمی و تمرکز بر فرضیه‌ها و تئوری‌ها محدود نیست، بلکه اساس کار پژوهشی در جهاددانشگاهی تولید ثروت و دستیابی به خودکفایی و کاربردی کردن پژوهش‌ها است.

دکتر مظاهر بابایی سه‌شنبه ۲۵ آذر در یک جلسه مَجازی با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز و هفته پژوهش، پیش‌بینی این ایام در تقویم جمهوری اسلامی را بهانه‌ای برای توجه بیشتر به اهمیت پژوهش و پژوهشگری در جامعه دانست و گفت: اگر افراد پژوهشگر و کاوشگر تربیت شوند و راه و رسم آن را به دیگران نیز آموزش دهند، مسیر توسعه کشور هموارتر خواهد شد.

او با بیان اینکه پژوهش، کار علمی و کارشناسی و ابزار و زیربنای لازم برای هموار کردن مسیر پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ است، افزود: هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی پژوهش‌ محور و فناورانه در راستای طی کردن مسیر توسعه کشور است.

بابایی به ظرفیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی جهاددانشگاهی هم اشاره و اضافه کرد: فعالیت‌های پژوهشی در جهاددانشگاهی تنها به ارائه مقالات علمی و طرح و تمرکز بر فرضیه‌ها و تئوری‌ها محدود نمی‌شود، بلکه اساس کار پژوهشی در این نهاد دانشگاهی، تولید ثروت و رفع نیازمندی‌های جامعه و دستیابی به خودکفایی و کاربردی کردن پژوهش‌ها در عرصه‌های مختلف کشاورزی، پزشکی، صنعتی، علوم انسانی، فرهنگی و دیگر ابعاد است.  

رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد در بحث پژوهش‌های کاربردی تاکنون بسیار موفق عمل کرده است، گفت: طبق اعلام پایگاه استنادی جهان اسلام، پایگاه‌ شاخص‌های اساسی علم ESI، جهاددانشگاهی را در زمره مؤسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا معرفی کرده است.

بابایی با یادآوری اینکه طی سال‌های اخیر جهاددانشگاهی ورود ویژه‌ای برای کاربردی کردن فعالیت‌های فناورانه داشته است، گفت: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب بودجه‌ای نیز به بحث فعالیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی اختصاص یافته است که این فعالیت‌ها را در سطح استان فارس نیز دنبال می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی فارس طرح‌های فناورانه‌ی خوبی در دستور کار دارد، راه‌اندازی خط عصاره‌گیری گل‌های محمدی با استفاده از ظرفیت‌های علمی بومی و اجرای طرح تولید کود کلسیم نیترات را شماری از این طرح‌ها برشمرد و گفت: این نهاد اقدامات خوبی در بحث راه‌اندازی مرکز تحقیقات ناباروری و سرطان پستان انجام داده و مجوزهای اولیه آن را اخذ کرده و مکان مناسبی هم برای استقرار این مرکز در نظر گرفته و امیدوار است که موضوع تامین بودجه هم به سرانجام مطلوبی برسد و امکان خرید تجهیزات و ارائه خدمات به جامعه در آینده نزدیک فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه علاوه بر این اقدامات، بحث راه‌اندازی پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در فارس به سرانجام خوبی رسیده است، گفت: پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی فارس، دومین پارک در کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با استمرار حمایت و همراهی‌ها، به‌زودی رسما افتتاح شده و فعالیت‌هایش را آغاز کند.

بابایی در ادامه از راه‌اندازی خبرگزاری علم و فرهنگ (سیناپرس) در فارس به عنوان یکی از مجموعه‌های تحت مدیریت جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پوشش مناسب خبری اقدامات و فعالیت‌های علمی و فناورانه، به عنوان حرکتی تاثیرگذار در حوزه اطلاع‌رسانی، اجرایی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری اینکه شیوع کرونا بر برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش امسال هم تاثیرگذار بوده است، از اجرای برنامه‌ها با استفاده از بستر فضای مجازی، خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی نیز در این زمینه، اقدام به تهیه کلیپی برای عرضه در نمایشگاه مَجازی هفته پژوهش استان فارس کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha