• سه‌شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99100201768
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت سیستان و بلوچستان:

ارتقاء سلامت جامعه نیازمند مشارکت حداکثری مردم است

ارتقاء سلامت جامعه نیازمند مشارکت حداکثری مردم است

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان سیستان و بلوچستان: محوری‌ترین موضوعات در توسعه پایدار، توجه به مشارکت اجتماعی مردم در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای تبیین شده می باشد چنانکه راه ارتقاء سلامت جامعه نیز از جلب حداکثری مشارکت مردمی پدید خواهد آمد.

به گزارش ایسنا محمد امیر براهویی در اولین نشست آموزشی_توجیهی اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت استان اظهار داشت: محوری‌ترین موضوعات در توسعه پایدار، توجه به مشارکت اجتماعی مردم در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای تبیین شده می باشد چنانکه راه ارتقاء سلامت جامعه نیز از جلب حداکثری مشارکت مردمی پدید خواهد آمد.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله سلامت بیان داشت: سلامت یک مقوله بسیار مهم و حیاتیست که رسیدن به سطح سلامت مطلوب در جامعه، نیازمند همکاری بین بخشی مجموعه دولت و متولیان بخش سلامت با یکدیگر و همچنین مشارکت مردم با برنامه‌های حوزه سلامت دولت و مشارکت مردم با مردم بدست می‌آید.

براهویی بیان داشت: وظیفه اصلی ما تلاش در راستای تقویت نقش مردم و متولیان دولتی در ارتقاء سطح سلامت جامعه و کاهش شکاف بین مردم با دولت می‌باشد.

این مقام مسوول به اهمیت نقش مشارکت مردم در سلامت اشاره نمود و گفت: اگر مشارکت مردم هدفمند و در قالب ساختار مردمی شکل بگیرد بهره‌وری بیشتری در بر خواهد داشت.

رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت استان سیستان و بلوچستان اذعان نمود: هدف اصلی از تشکیل خانه مشارکت هم رشد سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت خود و جامعه می باشد، ما به‌عنوان اعضای خانه مشارکت سلامت بایستی پیام‌های حوزه سلامت را در قالب یک ساختار و شبکه به بطن جامعه منعکس نموده و نیز از سوی دیگر بازخورد انتقال پیام‌ها را ارزیابی نمائیم.

براهویی در پایان به افزایش ظرفیت‌های خانه مشارکت در انتقال مطالبات و فعال سازی‌پیام‌های حوزه سلامت، احصاءنمودن مطالبه و اولویت مردم در حوزه سلامت و انتقال آن به کارگروه سلامت و امنیت غذایی و راه‌اندازی خانه مشارکت براساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود تاکید نمود.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست سر کار خانم مهندس نجمی مسوول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ارائه مطالب کارگاه آموزشی با موضوع تبیین و معرفی خانه مشارکت اجتماعی و نقش آن در سلامت جامعه پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha