• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99100603821
  • خبرنگار : 50233

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

اجرای سه برابری تعهد استان سمنان در طرح کاداستر

اجرای سه برابری تعهد استان سمنان در طرح کاداستر

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای سه برابری تعهد این استان در طرح کاداستر طی امسال خبر داد.

مرادی حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعهد امسال استان سمنان در حوزه طرح کاداستر 180 هزار هکتار بوده اما تاکنون بیش از 600 هزار هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی از اجرای طرح کاداستر در سال جهش تولید به عنوان یکی از هدفگذاری‌های این اداره کل نام برد و افزود: تاکنون بیش از 5 میلیون هکتار از اراضی ملی استان تحت‌پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به گستره جغرافیایی استان سمنان اشاره کرد و گفت: استان سمنان دارای 9 میلیون و 700هزار هکتار وسعت است که 9 میلیون و 300 هزار هکتار آن تحت پوشش این اداره کل و در ذیل اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی قرار دارد.

وی به اهمیت اجرای طرح کاداستر در اراضی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح علاوه بر تثبیت حقوق دولت و حقوق مردم تا حد بسیار زیادی از اختلافات مرزی جلوگیری می‌کند.

مرادی حقیقی به برنامه‌های این اداره کل در حوزه کمربندحفاظتی تصریح کرد: تعهد استان سمنان در سال 99 در این بخش ایجاد کمربندحفاظتی در سطح 23 کیلومتر بوده که با تلاش همکاران ما در منابع طبیعی و آبخیزداری استان محقق و در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد:اجرایی شدن این طرح نیز به تفیک اراضی ملی از اراضی مردمی و حفاظت بهتر از آنها کمک شایانی می‌کند.

وی از نصب «بنچ مارک‌ها» و تعیین مرز اراضی منابع طبیعی و مستثنیات اشخاص خبر داد و اظهار کرد: مشخص شدن حدود اراضی ملی، اجتناب از تصرف غیرمجاز و زمین‌خواری، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، تسریع در خدمات‌دهی به مردم و کوتاه‌تر شدن روند پاسخگویی به استعلام‌ها، و...از جمله مزایای اجرایی شدن این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha