• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99100805927
  • منبع : نمایندگی همدان

تقویت بنیه اعتقادی با پاسداشت «حماسه ۹ دی»

تقویت بنیه اعتقادی با پاسداشت  «حماسه ۹ دی»

ایسنا/همدان بیش از یک دهه از حماسه تاریخی و عاشورایی ایرانیان در مقابل جریان برانداز و فتنه ۸۸ با حمایت اجانب می گذرد. در تقویم رسمی کشور نهم دی به عنوان روز بصیرت، میثاق امت با ولایت ثبت شده است.

بی شک حضور آگاهانه و دغدغه مند ایرانیان در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی را بعد از گذشت چهار دهه از شکل گیری نظام اسلامی، می توان آن روی سکه فتنه سال ۸۸ دانست که نشان از عظمت ملت ایران دارد، ملت خداجویی که با حضور در صحنه های مختلف همواره نقشه های استکبار جهانی را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرده اند.

رهبر حکیم و فرهیخته انقلاب اسلامی درحماسه بزرگ ملت درعرصه دفاع از انقلاب اسلامی چنین یاد کرده اند: «نهم دی با دهم دی فرقی ندارد، این مردمند که ناگهان با یک حرکت، که آن حرکت برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است، روز نهم دی را متمایز می کند.

مطمئن باشید روز نهم دی هم در تاریخ ماند، این هم یک روز متمایزی شد، شاید به یک معنا بشود گفت که در شرایط غبارآلودگی فضا این حرکت مردم اهمیت مضاعفی داشت. کار بزرگی بود. هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن علی(ع) را می بیند. این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد، این کار خداست، این دست قدرت الهی است.» 

نکته ای که در همان ایام بزرگ بصیر دوران گوشزد فرمودند: «خواهید شنید، خواهید خواند که چه توطئه بزرگی پشت فتنه سال ۸۸ بود. این فتنه خیلی چیز مهمی بود. قصدشان خیلی عجیب و غریب بود. در واقع می خواستند ایران را تسخیر کنند بنابراین معلوم می شود برخلاف القاء دگراندیشان دعوا دعوای خانوادگی نبوده بلکه سناریو براندازی و سقوط نظام بوده است که نمی توان از آن عبور کرد.»

نگارنده معتقد است هر چند فتنه سال ۸۸ با حماسه عاشورایی، بصیرت، اتحاد و وفاق ملی دفع شده اما هنوز رفع نشده است و دشمن نابکار، زخم خورده، دارای توهم به گمان جبران منافع خیالی، دست از سر نظام ولایی و تمدن ساز که معادلات نظام سرمایه داری، لبیرالیسم را درهم ریخته است، بر نخواهد داشت.

به نظر می رسد لازمه مقابله با چنین دسیسه ای و پاسداشت این روز تاریخی تقویت بنیه اعتقادی، بالا بردن بینش سیاسی، حضور در صحنه، درک عمیق از اوضاع جهانی، افول آمریکا، ظهور ایران مقتدر بنا به اذعان مجامع بین الملل به عنوان قدرت چهارم که درجهان پا به عرصه نهاده است و بارقه امید را در دل مستضعفان عالم در تحقق وعده قرآنی بارور ساخته، دارای اهمیت بوده و بدیهی است استمرار این مهم در ولایتمداری و پیروی از اوامر ولی امر مسلمین در ناکام گذاشتن اندیشه بدخواهان و زنده نگه داشتن حماسه عاشورایی نهم دی ۸۸ تا رفع فتنه درکل جهان عمل به شعار محوری جبهه مقاومت، بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی نقش آفرین خواهد بود.

یادداشت: از محمدجواد بیات، کارشناس فرهنگی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha