• شنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101309417
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

۳۰ درصد دانش آموزان اصفهانی چاق هستند

۳۰ درصد دانش آموزان اصفهانی چاق هستند

ایسنا/اصفهان معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از ثبت اطلاعات بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز اصفهانی در سامانه سناد خبر داد و گفت: براساس اطلاعات ثبت شده بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان استان، حدود ۳۰ درصد دانش آموزان دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

عبدالرضا رئیسی در نشستی با خبرنگاران که امروز (شنبه_۱۳ دی ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی و باتوجه به آموزش غیرحضوری دانش آموزان، فعالیت و کار همه مدیران مدارس، معاونان و معلمان بیشتر شده و معلمان تربیت بدنی هم از این امر مستثنی نیستند، اظهار کرد: در حال حاضر دانش آموزان بیشتر زمان خود را صرف آموزش مجازی می کنند و لازم است تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند، براین اساس کانال هایی تشکیل داده و فیلم هایی برای تحرک دانش آموز تهیه و بارگذاری شده است.

وی با تاکید براینکه در شرایط فعلی معلم تربیت بدنی وظیفه دارد فعالیت بدنی لازم را برای دانش آموزان پیگیری و رصد کند، افزود: فیلم های زیادی از سوی معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت تهیه شده است. از سوی دیگر در برخی مدارس غیرانتفاعی به دلیل نداشتن دید تخصصی یا سودجویی معلم تربیت بدنی را حذف کرده بودند، به همین خاطر بخشنامه ای داشتیم که مدارس تک تک معلمان تربیت بدنی را معرفی کنند و پیگیری کردیم که معلم تربیت بدنی در هیچ مدرسه ای حذف نشود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه شرایط فعلی و همه گیری کرونا فشار مضاعف روحی و جسمی برای دانش آموزان ایجاد کرده، افزود: برای رصد وضعیت سلامت دانش آموزان اطلاعات بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در سطح کشور در سامانه سناد وارد شده است.

به گفته وی در کشور بیش ۳۰ درصد دانش آموزان دچار چاقی و اضافه وزن هستند، ۶۳ درصد دانش آموزان وزن طبیعی دارند و ۶ درصد لاغر هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح کوچ (کنترل وزن، چاقی و قد) اطلاعات بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان یعنی بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان ثبت شده، گفت: وضعیت استان اصفهان نیز تقریبا با میانگین کشور یکسان است و حدود ۳۰ درصد دانش آموزان اصفهانی چاق هستند، در عین حال که اصفهان در کشور رتبه ۱۳ اضافه وزن و چاقی دانش آموزان را دارد.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند برای سلامتی دانش آموزان کاری انجام دهد و نیاز به نهضت بزرگی داریم وگرنه در سال های آینده سرانه بیماری جامعه به مراتب افزایش می یابد، گفت: باتوجه به آمار سامانه سناد باید بر فعالیت های انفرادی دانش آموزان تمرکز کنیم، از طرف دیگر شاید لازم باشد با تدابیری، مجوز استفاده از سالن های ورزشی و فعالیت های بدنی داده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید براینکه امسال در حوزه تربیت بدنی و سلامت به هیچ عنوان فعالیت های خود را کم نکردیم، تصریح کرد: ۶ نمره درس تربیت بدنی را برای کنترل وزن قرار داده ایم.

وی همچنین با یادآوری اینکه هر سال مسابقات ورزشی دانش آموزی برگزار می شد، گفت: امسال مسابقات ورزشی به صورت مجازی در ۱۰ رشته ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و مسابقات کشوری هم قرار است تیر و مرداد ۱۴۰۰ برگزار شود.

رئیسی با بیان اینکه درحال تهیه ۱۰ فیلم تربیت بدنی در اماکن تاریخی اصفهان هستیم تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، گفت: ادامه فعالیت سفیران سلامت، آموزش بیماری های واگیر و غیرواگیر به ۵۸۰ هزار دانش آموز، آموزش های پیشگیری از کرونا به فرهنگیان و اختصاص اعتباراتی به مدارس برای پیشگیری از کرونا و تجهیز اتاق بهداشت مدارس از فعالیت هایی است که در سال تحصیلی جاری انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha