• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99101511563
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل خبرداد؛

راه اندازی ۷۴۹ کانال و درگاه فضای مجازی / حضور روحانیون عامل کاهش بزه وآسیب

راه اندازی ۷۴۹ کانال و درگاه فضای مجازی / حضور روحانیون عامل کاهش بزه وآسیب

ایسنا/اردبیل مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایط سخت کرونا و با هدف گسترش برنامه های تبلیغ دینی بیش ۷۴۹ کانال و درگاه فضای مجازی در استان اردبیل راه اندازی شده است.


حجت الاسلام جعفرزاده ۱۵ دی ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: وظیفه ما تبلیغ و کمک به جریان روشنگری در جامعه است تا اندیشه های اسلام ناب توسعه و ترویج پیدا کرده و به نوعی زمینه آگاهی و اطلاع رسانی نیز فراهم آید.
وی با قدردانی از فعالیت مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی به عنوان یک مجموعه مدیریت توانمند در حوزه تبلیغات اسلامی و تقویت جریان فرهنگی ناب در استان اردبیل گفت: در رویکرد جدید که با یک نگاه جهشی تلاش بر این است تا در کنار تغذیه فکری افراد جامعه سعی کنیم تا با استفاده از ظرفیت تمام مجموعه های همسو و همراه فرهنگی قدم های موثری را در تقویت فعالیت های فرهنگی و مذهبی برداریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: ما از ظرفیت همه نهادها و دستگاه های همسو در جریان فکری، فرهنگی و علمی استفاده می کنیم تا یک شرایط منطقی را در ارائه خدمات به وجود آوریم که در این زمینه استفاده از ظرفیت نخبگان مورد تاکید است.
جعفرزاده افزود: سازمان تبلیغات تلاش می کند تا از فکر، خلاقیت و ایده های نو نخبگان استفاده کرده و هدف گذاری جدیدی را در راستای تبلیغ دین و ارزش های اسلامی انجام دهد.
وی ارتقا علمی برنامه ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مدارس و حوزه ها را یادآور شد و خاطر نشان کرد: قطعا با مشارکت این نهادها برنامه ها طراحی و اجرا می شود که در این زمینه ما در یک سال گذشته سعی کردیم تا به صورت مشترک طراحی، هدف گذاری و اجرا را در برنامه های موثر در پیش بگیریم.
جعفرزاده به تنوع حضور مخاطبان تبلیغات اسلامی از روحانیون گرفته تا مداحان و کانون های فرهنگی، تبلیغی را در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی یادآور شد و اضافه کرد: سعی بر این است تا از کنش گران فرهنگی در استان اعم از ان.جی.یوها و گروه های خودجوش جهادی و موسسات فرهنگی استفاده کنیم که در این زمینه از ۸۴ سایت و کانال خبری و سرگرمی در جهت تبلیغ مبانی دینی استفاده کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ماه مبارک رمضان و همچنین ماه محرم در شرایط سخت کرونا از فضای مجازی برای پخش سخنرانی های آنلاین علما و روحانیون استفاده کرده و در هشت ماه گذشته بیش از ۷۴۹ کانال، گروه و درگاه در فضای مجازی برای تبلیغ دینی راه اندازی کردیم.
جعفرزاده مخاطبان این کانال ها را بیش از ۳۵۰ هزار نفر در استان اعلام کرد و ادامه داد: سازمان تبلیغات در رویکرد جدید خود ورود به آسیب های اجتماعی را هدف گذاری کرده تا در مناطق مختلف شهر به ویژه روستاها و مناطق آسیب خیز زمینه کاهش بزه و آسیب ها فراهم آید.
وی در ادامه اظهار کرد: هر جا روحانیون حضور دارند آمار بزه و گناه پایین آمده به طوریکه با همت روحانیون در محل های مختلف آمار طلاق در بسیاری از مناطق استان تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
جعفرزاده ظرفیت تبلیغات اسلامی استان را اعم از یک هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی، یک هزار و ۵۰۰ مداح و ۳۰۰ روحانی یادآور شد و تصریح کرد: جذب ۵۰ نفر روحانی در اولویت تبلیغات اسلامی قرار گرفته بود که این کار را انجام دادیم و در کنار آن با همکاری بنیاد علوی در شهرستان محروم گرمی جذب روحانیون و به کارگیری آنها در مناطق مختلف انجام شده است.
وی گفت: هر چند در شرایط سخت کرونا ما با برخی نارسایی ها در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی روبه رو بودیم اما مجاهدت روحانیون در کنترل بیماری کرونا به ویژه تولید ماسک و عملیات ضد عفونی محلات مختلف و مهمتر از همه غسل و کفن و دفن بیماران کرونایی یکی از اقدامات ماندگار محسوب می شود.
جعفرزاده افزود: کمترین عامل انتشار بیماری کرونا فضاهای فرهنگی، مساجد و بقاع متبرکه بوده ولی به رغم این شرایط ما به دستورالعمل های بهداشتی و تاکیدات ستاد کرونا عمل کردیم و به صورت مقطعی نسبت به تعطیلی مساجد اقدام شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: هر چند این شرایط برای ما پسندیده نبود اما مجبور به پذیرفتن شرایط کرونایی بودیم و در حال حاضر در همه مساجد استان برنامه های نماز جماعت و فرهنگی در حال برگزاری است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha