• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101914156
  • خبرنگار : 50167

از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون محقق شد؛

تولید و توزیع ۴۲ هزار واحد فرآورده خونی در زنجان

تولید و توزیع ۴۲ هزار واحد فرآورده خونی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون بیش از ۴۲ هزار فرآورده خونی در استان زنجان تولید و توزیع شده است.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون و فرآورده‌های خونی در زنجان که سخاوت‌مندانه در شرایط سخت کرونایی نیز همراه نیازمندان بودند و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی آنان را تامین کردند، اظهار کرد: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا تاکنون زنجانی‌ها مشارکت بسیار خوبی در امر اهدای خون داشتند؛ به طوری که در این بازه زمانی بیش از ۴۲ هزار فرآورده خونی در استان زنجان تولید و توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است، بنابراین محدود به زمان خاص و محدودی نیست، افزود: از زمانی که شیوع بیماری کووید - ۱۹ به طور رسمی در استان اعلام شد، به دلیل سخاوت‌مندی، حس نوع‌دوستی و مشارکت اجتماعی زنجانی‌ها با کمبود ذخایر خونی در استان مواجه نشده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه زنجانی‌ها با توجه به آغاز فصل‌ سرد و نیاز بیماران سرطانی، تالاسمی، تصادفی و غیره به خون و فرآورده‌های آن، اقدام به اهدای خون کنند، تصریح کرد: زنجانی‌ها می‌توانند در دو شیفت صبح و عصر در مرکز انتقال خون استان واقع در ساختمان سعدی و به مرکز انتقال خون شهرستان ابهر واقع در جنب بیمارستان امدادی، همه روزه در شیفت صبح مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه همه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون استان رعایت شده و چندین مرتبه نیز ضدعفونی می‌شود و اهداکنندگان می‌توانند با خیالی آسوده برای اهدای خون مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: نیاز به همه گروه‌های خون و فرآورده آن در استان زنجان وجود دارد ولی اطمینان داریم با وجود مردم سخاوتمند زنجان در تامین خون و فرآورده‌های خونی بیماران دچار مشکل نخواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha