• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99102317635
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

راه اندازی اندیشگاه سلامت در سیستان وبلوچستان

راه اندازی اندیشگاه سلامت در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از راه اندازی اندیشگاه سلامت استان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و افزود: اندیشگاه سلامت در قالب نظام نامه سلامت تشکیل شده است و اولویت اصلی این اندیشگاه ارتقا و بهبود وضعیت سلامت مردم می باشد.

به گزارش ایسنا دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: اندیشگاه سلامت استان به عنوان اولین کانون تفکر در ساختار دبیرخانه امنیت و سلامت غذایی، بستر مناسبی برای نوآوری می باشد و انسان به دلیل دارا بودن قدرت خلاقیت و نوآوری دارای اندیشه ای است که منجر به تولید ایده می شود که زمینه ساز توسعه سازمان می شود و در واقع همین ایده ها در اندیشگاه سلامت راه حل رفع نیاز حال و آینده می باشد.

وی ادامه داد: برگزاری به‌ موقع و منظم جلسات کارگروه و پیگیری مصوبات در زمان مشخص‌ شده می‌تواند موجب افزایش و ارتقا سطح کیفی خدمات سلامت به مردم باشد.

کارشناس مسئول مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار داشت: هدف از تشکیل اندیشگاه سلامت برقراری ارتباط با صاحبان فرایندهای ناظر بر سلامت در بخش سلامت و یا دیگر بخش های توسعه با عنایت به اسناد بالادستی مالی و استانی، اعلام موضوع های اولویت دار که باید درباره آنها اندیشه شود، دریافت اندیشه ها درباره موضوعات اعلام شده، فراهم آوردن فهرستی دسته بندی شده از اندیشه ها و سرانجام حمایت طلبی برای کاربردی ساختن اندیشه ها ست و در این جلسه که به عنوان اولین جلسه است پس از تنظیم کارها و تعیین گردش کار و گرفتن تصمیم های کلی ، باید با برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی و اعلام چند موضوع چالش زای در اولویت از سایر افراد برای همفکری و همکاری با اندیشگاه و اعلام نظرات خود دعوت نمایند.

نجفی ادامه داد: افتخار می کنیم که بحث سلامت اولویت اول دولت تدبیر و امید و رضایتمندی مردم از حوزه سلامت و درمان افزایش محسوسی داشته است و اقدامات مهمی در ارتقای کیفیت خدمات سلامت و درمان انجام شده و در راستای اجرایی کردن نظام نامه سلامت برنامه ریزی لازم انجام شده است.

وی به راه اندازی شورای خانه مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان ها با حضور نمایندگان شبکه های مردمی اشاره کرد و گفت: این شورا در راستای فراگیر کردن حضور مردم در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی سلامت استان و شهرستان ها ایجاد گردیده  تا همه مردم بتوانند نظرات خود را در این زمینه سلامت مطرح کنند.

وی ارسال مطالب و پیام های بهداشتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه پیام‌گزاران سلامت، اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت استان و شهرستان ها ، تهیه دستور کار جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی، اجرای برنامه جامع سلامت استان با حضور بخش‌های توسعه، نهادهای مردمی و نهادهای عمومی غیردولتی با مشارکت فعال اصحاب رسانه، تشکیل اندیشگاه سلامت استان، تشکیل شورای پیام‌رسان سلامت دانشگاه، برگزاری  جلسات شورای پیام‌رسان سلامت، تشکیل جلسه با اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت، تشکیل جلسه با پیام‌گزاران سلامت استان، تدوین بروشور معرفی برنامه جامع سلامت استان و ... را از دیگر اقدامات  دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha