• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99102418749
  • خبرنگار : 50223

معاون دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

با اجرای طرح جامع رودخانه بشار، می توان آن را به سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد

با اجرای طرح جامع رودخانه بشار، می توان آن را به سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با طراحی و اجرای طرح جامع و بلند مدت در رودخانه بشار، می توان آن را به زاینده رود و سی و سه پل یاسوج تبدیل کرد.

سید عیسی حسنی در نشست ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار یاسوج افزود: جزیره ای عمل کردن و تداخل برخی وظایف و عدم هماهنگی بین بخشی در بسیاری از موارد باعث موازی کاری در امور و در برخی موارد، باعث ترک فعل خواهد شد که نیازمند مشارکت و تبادل نظر در این موارد است.

وی با اشاره به وضعیت توپوگرافی رودخانه بشار و واقع شدن در شهر یاسوج اظهار کرد: این و ضعیت باعث تداخل وظیفه آب منطقه ای و شهرداری شده است که نیازمند همکاری و مشارکت این دو نهاد جهت ساماندهی بستر و حریم رودخانه بشار است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئله تخریب پارک مهرورزی در سنوات قبل به واسطه ی وقوع سیل اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است شهرداری یاسوج و شرکت آب منطقه ای استان  جهت بررسی علمی و رعایت بستر و حریم رودخانه و زیبا سازی مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته عدم همکاری بخش های مختلف منتهی به زیان به بیت المال گردید که متأسفانه برای برخی مدیران پرونده قضائی تشکیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان در اجرای طرح جامع خود، به خصوص در قسمت پایین دست پارک مهرورزی که در سنوات گذشته تخریب شده همکاری کند و شهرداری یاسوج، با اخذ طرح به صورت میدانی، مسیر آب را مدیریت کنند.

گفتنی است که در این نشست مصوب شد پرونده متصرفین حریم و بستر رودخانه به معاونت اجتناعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال شود. پس از پایان این نشست مسئولان شرکت کننده در آن از تآسیسات موجود و حاشیه رودخانه بشار یاسوج بازدید کردند.

لازم به ذکر است که با نگاهی به وضعیت جغرافیایی شهرهای جهان که از میان آنها رودخانه ای می گذرد مشاهده می شود این محبت خدادادی باعث رونق اقتصادی، گردشگر پذیر و گردشگری، و از همه مهمتر زیبایی خاص آن نقطه از جهان شده است. کم نیستند شهرهایی که دارای چنین پتانسیل بالقوه ای بوده اما به جهت مشکلات مدیریتی، مالی و اعتباری و تداخل وظایف برخی ادارات و سازمان‌ها همچنان بدون استفاده باقی مانده است.

شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت عبور رودخانه زیبای بشار نیز، دارای چنین نعمت خدادادی است که سال‌هاست نه تنها درآمد اقتصادی نداشته و گردشگرپذیر نبوده بلکه دردی بر آلام مردم افزوده است. از آن میان می توان به وقوع سیلاب‌های مخرب و خسارت به زیر ساخت‌های حمل و نقل و جاده ای، اراضی کشاورزی، مزرعه های آبزی پروری و .... اشاره کرد.

اما می توان با ساخت و ساز پارک‌های مختلف تفریحی در حاشیه این رودخانه با توجه به چشم انداز زیبایی که دارد و حتی نمادی از زاینده رود و سی و سه پل اصفهان بر روی این رودخانه احداث کرد، ضمن آنکه بشار رودخانه ای دائمی است و اما رودخانه ی زاینده رود به علت خشکسالی های سالهای گذشته، در بعضی از مواقع سال، جاری نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha