• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99102820770
  • خبرنگار : 50187

رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد

بازدید سرزده از حوزه های قضایی در راستای نظارت بر رعایت حقوق عامه

بازدید سرزده از حوزه های قضایی در راستای نظارت بر رعایت حقوق عامه

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان در بازدید سرزده از حوزه های قضایی شهرستان های کوهبنان و زرند، بر ارائه خدمات مطلوب تر به مردم در چارچوب سند تحول قضایی تاکید کرد.

"یدالله موحد" روند ارائه خدمات قضایی در زرند و کوهبنان را مورد ارزیابی قرار داد و توسعه خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: بازدیدهای سرزده به صورت مستمر از حوزه های قضایی در راستای نظارت بر رعایت حقوق عامه و تکریم مراجعان انجام می شود.

موحد گفت: در 9 ماه گذشته 18 هزار و 178 پرونده به حوزه قضایی شهرستان زرند وارد و 19 هزار و 626 پرونده مختومه شده است.

وی نرخ رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی شهرستان زرند را 108 درصد و متوسط زمان رسیدگی را 102 روز دانست و ادامه داد: در حال حاضر 93 درصد ابلاغیه های صادره در حوزه قضایی زرند به صورت الکترونیک ابلاغ می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان به عملکرد حوزه قضایی کوهبنان نیز اشاره و بیان کرد: در 9 ماهه امسال 2886 پرونده به این حوزه قضایی وارد و 2950 پرونده مختومه شده است.

وی اظهار کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی کوهبنان از 90.8 درصد به 102.2 درصد رسیده است.

موحد متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی کوهبنان را 91 روز دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 92 درصد ابلاغیه های این حوزه قضایی به صورت الکترونیک ابلاغ می شود.

وی در سخنانی مدیریت مشارکت جویانه، بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها، فعال، پویا و پاسخگو بودن، پشتیبان حقوق فردی واجتماعی افراد بودن، تمرکز بر زدودن بسترهای فساد وتعامل گرایی در همه عرصه ها را از ویژگی های دوره تحولی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به تدوین و ابلاغ سند تحول قضایی، انتظار می رود که بدنه دستگاه قضایی با شناخت کافی از ابعاد این سند در راستای اجرای ماموریت های محوله در آن، نهایت تلاش را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha