• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99110502957
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

اجرای طرح آموزش مهارت فنی‌وحرفه‌ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر

اجرای طرح آموزش مهارت فنی‌وحرفه‌ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر
عکس تزیینی است.

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طرح آموزش و مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر به صورت پایلوت، با همکاری معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال اجرا است.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح آموزش و مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای برای بازماندگان از تحصیل در خرمشهر به صورت پایلوت، با همکاری معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال اجرا است؛ این طرح به منظور کمک کردن و بازگرداندن بازماندگان از تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم اجرایی می‌شود. در این طرح بازماندگان از تحصیل به دو گروه ابتدایی و متوسطه اول و دوم تقسیم می‌شوند.

وی افزود: کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی ضمن بازگشت به تحصیل، کمک‌هایی نیز دریافت می‌کنند تا در کنار تحصیل، نیازهای ضروری آن‌ها نیز رفع شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه تعدادی از بازماندگان از تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم هستند، گفت: به کمک مرکز فنی و حرفه‌ای برای این دانش آموان دوره‌های مهارتی برگزار می‌شود تا ضمن بازگشت به تحصیل، یک مهارت جدید فرا گیرند و کمک‌هایی نیز به آن‌ها می‌شود. مهارت‌آموزی این عزیزان باعث اشتغال آن‌ها در آینده می‌شود. ضمنا از گواهینامه فنی و حرفه‌ای که دریافت می‌کنند، نیز می‌توانند در ادامه تحصیل و دریافت دیپلم در رشته‌های مهارتی استفاده کنند.

سواعدی با بیان اینکه این طرح با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش اجرایی می‌شود، عنوان کرد: با این طرح امید به زندگی و ادامه تحصیل در این دانش‌آموزان افزایش می‌یابد و نیازهای ضروری آن‌ها رفع می‌شود. دوره‌های مهارتی تنها ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم هستند و برای دانش آموزان ابتدایی ارائه نمی‌شود، زیرا سن کمی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha