• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110705224
  • خبرنگار : 50182

رییس شورای شهر کرمانشاه:

کِشتی شورا دارد به گِل می نشیند/ نهادهای نظارتی برای تشکیل جلسات کمک کنند

کِشتی شورا دارد به گِل می نشیند/ نهادهای نظارتی برای تشکیل جلسات کمک کنند

ایسنا/کرمانشاه رییس شورای شهر کرمانشاه با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورا، گفت: تمام تلاشم را برای برگزاری جلسات کرده ام و دیگر خسته شده ام و از نهادهای نظارتی می خواهم کمک کنند که جلسات تشکیل شود، چرا که کار مردم روی زمین مانده است.

طیب حیدری در نشست خبری امروز (7 بهمن) که با حضور شهردار و جمع کثیری از اهالی رسانه برگزار شد در پاسخ به چرایی عدم تشکیل جلسات شورا گفت: باور کنید هم من از این سوال خسته شده ام و هم مردم شهر کرمانشاه. من هم از این وضعیت خسته شده ام و متاسفانه این ارثیه ای است که از دوره های قبل به ما رسیده است.

وی افزود: این اختلاف و عدم تشکیل جلسات در دوره های قبلی شورا هم بوده و متاسفانه آبِ موجودیت شورای شهر کرمانشاه از همان ابتدای بد ریخته شده و این روال تا به امروز اصلاح نشده است و جامعه شناسان و روانشناسان باید بیایند و علت این کار را پیدا کنند.

حیدری گفت: شما اهالی رسانه بارها در سنوات گذشته شاهد این اتفاقات بوده اید و این شرایط را درک می کنید. این میان هم من مقصرم، هم دیگر اعضای شورای شهر و هم بخشی از تقصیرات به مردم شهر برمی‌گردد.

وی افزود: به شخصه خواهان تشکیل جلساتم، اما متاسفانه عدم حضور برخی اعضا مانع تشکیل این جلسات می شود و متاسفانه این جلسات به خاطر مسائل و اختلافات جزیی تشکیل نمی شود.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر کارهای بسیاری روی هم تلنبار شده و لوایح زیادی روی زمین مانده، اما برخی با عدم حضور مانع تشکیل جلسات می شوند.

رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: از همین جا به تمام مسئولین نظارتی، هیات حل اختلاف، مردم کرمانشاه ورسانه ها می گویم هرآنچه به عنوان رییس شورای شهر وظیفه‌ام بوده را انجام داده ام و از هیچ چیز کم نگذاشتم و لیست غایبین جلسات در دوران هیات رییسه جدید را تماما اعلام کرده ام و هر تصمیمی که مراجع بالادستی بگیرند، تابع هستم.

رای هیچکس در شورا "رنگین تر" از بقیه نیست/ هفته آینده 5 جلسه داریم

وی با اشاره به تشکیل پنج جلسه شورا در هفته آینده گفت: در هفته آینده بحث تصویب تعرفه عوارض را داریم که باید تا قبل از 15 بهمن ماه تصویب شود و برای همین چهار جلسه در روزهای شنبه و یکشنبه ( هر روز دو جلسه گذاشته) و یک جلسه هم در روز سه شنبه گذاشته ایم که متاسفانه برخی اعضا با بیان اینکه برگزاری این جلسات غیرقانونی است می خواهند دوباره نیایند.

وی افزود: از نهادهای نظارتی می خواهم به این قضیه ورود کنند و این ماجرا را تمام کنند، چون به شخصه خسته شده ام.

حیدری گفت: متاسفانه در قرن 21 هستیم اما برخی در شورا هنوز عادت دارند مثل دوران گذشته ریش سفیدی کرده و هر چه بگویند بقیه اعضا چشم بگویند. باید به اینها بگویم رای هیچ کس در شورا رنگین تر از دیگری نیست. مهم دموکراسی است و  اعضای قدیمی فرقی با اعضای جدید ندارند و همه نماینده مردم هستند و جمع آرای هر یازده نفر مهم است.

وی افزود: هیچ وقت طرف مخالفان و موافقان شهردار را نمی گیرم، هرچند شاید خود من در دسته موافقان شهردار باشم، اما همه باید بدانیم که در یک کشتی نشسته ایم اما این کشتی دارد به گِل می نشیند  و از نهادهای نظارتی می خواهم که به کمک بیایند و جلسات را تشکیل دهند. رسانه ها هم باید در این زمینه مطالبه گری داشته باشند.

حیدری در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به شهرداری کرمانشاه می دهد گفت: شهرداری کرمانشاه میراث دار مشکلات بسیاری بوده و باید با حجم مشکلاتی که در شهر هست و وضعیت اقتصادی عملکرد شهردار را سنجید.

شهردار باید در جلسات شورا حاضر شود/ اجازه بی احترامی به شهردار را در جلسه نمی دهیم

رییس شورای شهر کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه شهردار باید در جلسات شورای شهر حاضر شود گفت: یازده نفر یک نفر را انتخاب کرده اند و این یازده نفر نماینده مردم هستند و شهردار باید جهت پاسخ به سوالات اعضا در جلسه حاضر شود و از همین تریبون از ایشان خواهش می کنم در جلسات شورا حاضر شوند.

وی افزود: قطعا در این جلسه اجازه بی احترامی به شهردار داده نخواهد شد و کسی حق انجام این کار را ندارد و حضورشان احترام به جایگاه نمایندگی اعضای شورای شهر است.

وی یادآور شد: در هیات رییسه جدید سه بار از شهردار جهت حضور در شورا دعوت کردیم که هر سه بار متاسفانه جلسه شورا به رسمیت نرسید و در یکی از این جلسات که شهردار برای ساعت پنج بعدازظهر دعوت بودند جلسه به رسمیت رسید اما قبل از ساعت پنج با خروج دو نفر از اعضا جلسه از رسمیت افتاد که شهردار از نیمه راه برگشت و در این سه جلسه قصوری متوجه شهردار نیست.

عوارض پذیره باید به نرخ سال تخلف گرفته شود

حیدری در خصوص تخلفات شهرداری در بحث عوارض پذیره هم گفت: سال گذشته در نیمه های سال با توجه به رای دیوان عدالت اداری لایحه ای توسط برخی اعضای شورای شهر ارائه شد که عوارض پذیره به نرخ سالی که تخلف صورت گرفته دریافت شود و این طرح در شورا تصویب و در فرمانداری عدم مغایرت آن صادر شد، اما با توجه به اینکه نیمه های سال بود و نیمی از سال به نرخ روز عوارض پذیره گرفته شده بود تا پایان سال به همین منوال ادامه یافت و این مصوبه مسکوت ماند.

وی افزود: در بودجه امسال عوارض پذیره را بر اساس سالی که تخلف صورت گرفته تصویب کردیم و فرمانداری هم عدم مغایرت را تایید کرد و این موضوع به عنوان یک قانون محلی توسط شهرداری لازم الاجراست. اینکه در بیشتر نقاط کشور به نرخ روز عوارض پذیره می گیرند بحث دیگری است، اما در کرمانشاه شورای شهر مصوب کرده به نرخ سال تخلف عوارض پذیره گرفته شود.

حیدری گفت: شاید این قانون به نفع قانون گریزان باشد، اما قانونی است که شورا مصوب کرده و باید اجرا شود و عدم اجرای آن خلاف است. شهرداری اگر می خواهد عوارض پذیره به نرخ روز گرفته شود باید لایحه ای ارائه کرده و در سطح شورا مطرح شود و رای بیاورد، اما تا آن زمان باید عوارض پذیره به نرخ سال تخلف گرفته شود.

گرفتن عوارض پذیره به نرخ روز کاملا قانونی است

محمد علی یارتبار مدیرکل امور مالی شهرداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه در خصوص بحث عوارض پذیره گفت: عوارض پذیره در همه جای کشور به نرخ روز گرفته می شود، چرا که این هم به نفع شهر و شهرداری است و هم به نفع افراد قانون مدار.

وی افزود: اگر عوارض پذیره به نرخ سال تخلف گرفته شود فقط قانون گریزان سود می برند، چرا که فردی که مثلا در سال 1385 تخلفی در ساخت و ساز مرتکب شده و عوارض پذیره آن در آن سال 10 میلیون تومان بوده امروز ملک او ارزش چند میلیاردی دارد و مثلا عوارض او پنج میلیارد تومان است، این انصاف نیست که 10 میلیون از این فرد گرفته شود، چرا که افرادی که قانون مدار بوده اند ضرر می کنند و افرادی که قانون گریز بوده اند سود می کنند و فرد متخلف چند میلیارد سود کرده اما فقط چند میلیون باید عوارض پذیره بدهد.

یارتبار گفت: برای گرفتن عوارض پذیره به نرخ روز از وزارت کشور استعلام گرفته ایم و طبق استعلام گرفته شده از وزارت کشور و سازمان شهرداری ها کار شهرداری کرمانشاه کاملا قانونی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha