• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99110805348
  • منبع : نمایندگی کردستان

یک مسئول خبر داد

انجام ۲۱۹۸ تست کرونا در طرح شهید سلیمانی در کردستان

انجام ۲۱۹۸ تست کرونا در طرح شهید سلیمانی در کردستان

ایسنا/کردستان مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۹۸ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است.

حسن محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشریح  اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرای این طرح با حضور تیم‌های مراقبتی، حمایتی، نظارتی به صورت فعال در استان همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

وی هدف نهایی طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با استفاده از ظرفیت افزایش تستینگ اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیازمند تعامل و مشارکت مردم جهت همکاری با تیم‌های مذکور هستیم.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۲ هزار و ۱۹۸ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان صورت گرفته که از این تعداد تست ۲۰۹ نفر مثبت اعلام شده است.

 محمودی ذکر کرد: در مدت زمان یادشده ۱۲۱ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اعزام یک نفر مبتلا به کرونا به بیمارستان جهت مراقبت و درمان در استان در طی این هفته خبر داد.

 محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: مردم باید بر این امر توجه داشته باشند که کرونا تمام نشده و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی نقش مهم و تأثیرگذاری در کاهش بیماری کرونا ایفا می‌کند.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان یادآور شد: طرح ملی شهید سلیمانی با هدف پایش، غربالگری، بیماریابی و کنترل ویروس کرونا با ارائه خدمات شایسته به شیوه "محله و خانواده محور در استان بستر ساز قطع زنجیره کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha