• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99110806224
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

بانک‌های قزوین برای پرداخت تسهیلات تنها یک ماه فرصت دارند

بانک‌های قزوین برای پرداخت تسهیلات تنها یک ماه فرصت دارند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات بانکی بداخلاقی است و باید اصلاح شود در همین راستا امروز مصوب می‌شود که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات یک ماه فرصت دارند و در صورت موارد خلاف این مصوبه با بانک مربوطه برخورد خواهد شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که با حضور مسئولان دستگاه‌های اقتصادی استان چهارشنبه هشتم بهمن‌ماه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز اقتصاد کشور یکی از دغدغه‌های مهم ما و مسئولین ارشد نظام است و باید بتوانیم با شرایط موجود ظرفیت و فرصت‌هایی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید از اختیارات خود برای توسعه، ایجاد اشغال و حمایت از اقتصاد کشور استفاده کنیم تا موقعیت مطلوبی برای کشور ایجاد شود؛ در نگاه کارشناسی باید بدانیم که چه کارهایی می‌تواند برای کشور ما مفید باشد و سهم ما در توسعه کشور چیست؟ اما مشکل ما این است که سهم خود را در توسعه کشور تشخیص نمی‌دهیم.

استاندار قزوین بیان کرد: «توسعه» یک زنجیره است کسی که کوچک‌ترین نقش را در این زنجیره دارد قطعاً  اثرگذار خواهد بود چون زنجیره‌ها مکمل هم هستند بنابراین هیچ‌گاه نقش جایگاهی و نیروهای انسانی خود را کوچک نشمارید.

وی با اشاره به اهمیت زمان، کار کارشناسی و مأموریت مدیران در سازمان‌ها عنوان کرد: زمان در توسعه نقش کلیدی دارد و این امری مغفول مانده در کشور است، گاهی مشاهده می‌شود دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام به‌موقع امور سرمایه‌گذار بی‌توجه هستند این در حالی است که تحولات روزآمد است بنابراین در اقدامات اقتصادی باید به زمان توجه بیشتری داشته باشند.

سرمایه‌گذار مبارز عرصه جنگ اقتصادی است

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار به‌عنوان مبارز عرصه جنگ اقتصادی است و نباید از هیچ سرمایه‌گذاری اعم از خرد و کلان بگذریم و بی‌توجهی کنیم؛ رقبای ما کشورهای همسایه هستند که ارزش زمان را درک کرده‌اند و تلاش دارند گوی سبقت را بربایند.

وی با اشاره موارد ذکرشده توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از فرصت ایجادشده استفاده و برای جذب تسهیلات کرونایی اقدام کنند چون این تسهیلات سود ۱۲ درصد دارد.

استاندار قزوین افزود: در جذب تسهیلات کرونایی برخی از دستگاه‌های اجرایی ضعیف عمل کردند و مدیرانی هستند که برای من لیست ۴۰ نفره آورده و درخواست تسهیلات با نرخ پایین دارند، این مدیران باید از فرصت ایجادشده استفاده کنند. از معاون مربوطه می‌خواهیم عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی را در عملکرد آنان لحاظ کنند.

وی اظهار کرد: عدم پرداخت تسهیلات کرونایی از هیچ بانکی پذیرفته نیست. باید با بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات جلسه‌ای برگزار شود و تا پایان بهمن پرونده‌های ارسالی به بانک تعیین تکلیف شوند و علت عدم پرداخت را بیان کنند؛ بانک‌ها این امر را به‌روز آخر موکول نکنند و طی روزهای آتی علل را به استانداری اعلام کنند تا دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن‌ماه نواقص موجود را رفع کنند.

جمالی‌پور اشاره کرد: در خصوص تسهیلات کرونایی باید نامه‌ای به دولت بنویسیم تا بازپرداخت ۲ ساله به سه‌ساله تبدیل شود، اغلب افراد به دلیل بازپرداخت طولانی‌مدت اقبال کمتری از تسهیلات کرونایی داشتند برای مثال برای تسهیلات بالای ۱۰۰ میلیون تومان بازپرداخت ۲ ساله سنگین بوده بنابراین بهتر است پرداخت‌ها کارشناسی شود.

وی اضافه کرد: زمان پرداخت بسیار مهم است و تحولات اقتصادی لحظه‌ای است و بانک‌ها باید زمان پرداخت را کاهش دهند؛‌زمان بیش از یک ماه را نمی‌توانیم بپذیریم مگر اینکه ارائه مستندات و استعلام‌ها قانونی و زمان‌بر باشد.

استاندار قزوین یادآور شد: طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات بانکی بداخلاقی است و باید اصلاح شود در همین راستا امروز مصوب می‌شود که بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات یک ماه فرصت دارند و در صورت موارد خلاف این مصوبه با بانک مربوطه برخورد و از بانک‌هایی که خوب عمل کنند نیز تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha