• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99111914135
  • خبرنگار : 50165

راهیان نور؛ گنجینه‌ای ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

راهیان نور؛ گنجینه‌ای ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: راهیان نور گنجینه‌ای ارزشمند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

علیرضا کاظمی صبح امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور مجازی، اظهار کرد: دشمنان پس از انقلاب اسلامی از همه تلاش خود برای توقف جمهوری اسلامی استفاده کردند. وظیفه ما حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و باید این ارزش‌ها به نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه عامل نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایمان مردم بود و مردم خواهان تحقق اهداف اسلام بودند، افزود: دیگر عامل پیروزی انقلاب این بود که مردم با وحدت و توحید کلمه در برابر سلطه بود، وجود رهبری نیز عامل سوم و اصلی انقلاب اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در جبهه جنگ‌نرم پایه‌های ایمانی را مورد هدف قرار داده است، ادامه داد:  امید دشمن، حمله به باورهای دینی مردم و ایجاد شکاف برنامه دیگر دشمن برای مقابله با ایران است و  هر کس در هر پستی به دنبال ایجاد شکاف باشد، به کشور خیانت کرده است. همه باید ادامه‌دهنده راه رهبر و شهدا باشیم.

کاظمی، اردوی راهیان نور را گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: اگر ایثارگری‌های شهدا و خانواده آن‌ها نبود، چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند. دانشگاه جنگ یک دانشگاه انسان‌سازی بود، بخش مهم جنگ، فرهنگ جنگ بود که دانش‌آموزان باید با آن آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، دشمنان ایران را به زانو درآورده است، یادآور شد: دشمن در تلاش برای تضعیف این فرهنگ است. باید با تبیین و توصیف درست، فرهنگ شهادت را به نسل جوان معرفی کنیم و خوشبختانه در زمینه  ترویج فرهنگ شهادت موفق بوده‌ایم.

وی با اشاره به امیدواری رهبر معظم انقلاب به نسل جوان، عنوان کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای سست کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان فروگذار نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به ادامه فرآیند تحصیل در فضای مجازی در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: هر چند اعتقاد داریم هیچ چیزی جای آموزش حضوری را پر نمی‌کند اما بستر فضای مجازی فرصتی برای گسترش برنامه‌های فرهنگی است.

در پایان از پوستر راهیان نور رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha