• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99111914637
  • خبرنگار : 50214

اصحاب رسانه یزد از واحدهای تولیدی صنعتی اشکذر بازدید کرد

اصحاب رسانه یزد از واحدهای تولیدی صنعتی اشکذر بازدید کرد

ایسنا/یزد اصحاب رسانه یزد در سفری یک روزه به شهرستان اشکذر از چند واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان بازدید و ضمن آشنایی با توانمندی‌ها و مشکلات این شهرستان، با فرماندار اشکذر گفت‌وگو کردند.

اهالی رسانه در ابتدای این برنامه‌ی بازدید ضمن حضور در گلزار شهدای شهرستان اشکذر که در حضور حجت الاسلام «محمد رضا طالبیان» امام جمعه اشکذر و «هادی هادی نسب» فرماندار این شهرستان برگزار شد، با تقدیم شاخه‌های گل به شهدای این شهرستان ادای احترام و با آرمانهای امام و شهدای انقلاب تجدید میثاق کردند.

خبرنگاران پس از حضور در برنامه ورزش زورخانه‌ای با حضور تنی چند از باستانی‌کاران زورخانه امام علی(ع) رضوانشهر در محل سرای محبت شهرستان اشکذر، با روند فعالیت‌های کاروان سلامت هلال احمر اشکذر در یکی از روستاهای محروم این شهرستان آشنا شدند.

«سید کاظم بزاززاده» رئیس هلال احمر شهرستان در جریان این بازدید خاطرنشان کرد: برنامه اعزام کاروان سلامت به روستاها و مناطق محروم از برنامه‌های معمول جمعیت هلال احمر است که به مناسبت فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این برنامه به صورت ویژه در پنج روستای شهرستان طی بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت ۲۵ نفر از پزشکان، مددکاران و نیروهای امدادگر هلال احمر در این برنامه، گفت: در این سری از اعزام کاروانهای سلامت به روستاهای محروم شهرستان علاوه بر خدمات پزشکی و دارویی، خدمات روان پزشکی و پایش قد و وزن و دیگر خدمات مورد نیاز این جوامع به صورت یک روز در میان در هر کدام از این روستاها ارائه می‌شود و با مساعدت کمیته امداد امام شهرستان نیز بسته‌های معیشتی بین نیازمندان این روستاها توزیع می‌شود.

خبرنگاران یزد در ادامه از شرکت اسفنجرد یزد که تولیدکننده ماشین آلات صنعتی، عمرانی و کشاورزی است، دیدن کردند و با مشکلات این واحد دانش بنیان نیز آشنا شدند.

«علی ملکی» مدیر تولید این واحد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت اسفنجرد از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را با سرمایه گذاری اولیه ۲.۵ میلیارد تومان از طریق دیافت تسهیلات روستایی آغاز کرده و طی این دو سال ۴ مدل دستگاه مینی‌دامپر(کارا لودر) با ظرفیت‌های متنوع راهی بازارهای داخلی و خارجی کرده است.

وی با بیان این تولیدات این واحد در جهان بی‌نظیر و شاید مشابهی نداشته باشد، گفت: تمام طراحی و قطعات مورد نیاز این واحد تولیدی کاملاً بومی و تولید داخل است و تولیدات این واحد که هم اکنون ۳۰ نفر نیروی انسانی دارد، عمدتاً در بخش‍‌های کشاورزی و دامپروری مورد استقبال است.

ملکی از عمده مشکلات این واحد تولیدی که ظرفیت کنونی آن تولید ۲ تا ۳ دستگاه مینی دامپر در تنها یک شیفت کاری است را کمبود فضای تولید خواند و با اشاره به چشم انداز توسعه‌ای ترسیم شده برای این واحد که نیازمند سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی است، گفت: در صورت حمایت مسئولان این واحد علاوه بر افزایش تولید طی یکی دو سال آینده، توانایی جذب ۱۲۰ نیروی کار جدید را خواهد داشت.

بازدید از واحد بسته بندی محصولات گلخانه‌ای کریمی در روستای همت آباد بخش مرکزی شهرستان اشکذر دیگر برنامه این سفر خبرنگاران یزد بود، «رضا کریمی» که خود از گلخانه داران اشکذری است و به همراه چهار برادر خود این واحد بسته بندی را راه اندازی کرده است به خبرنگاران گفت: خوشبختانه در حال حاضربا ایجاد زیرساختهای لازم در این مجموعه اعم از تولید ظروف بسته بندی، انجام بسته بندی، سردخانه و حمل و نقل و صادرات تمام مراحل افزایش ارزش افزوده بخشی از تولیدات گلخانه‌ای این منطقه با کمک نیروهای بومی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات بالغ بر ۱۰۰ هکتار از گلخانه‌های شهرستان از مجموع ۴۵۰ هکتار سطح گلخانه‌های موجود در اشکذر توسط این واحد بسته بندی می‌شود که ۹۰ درصد آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر و ۱۰ دصد مابقی در داخل کشور به فروش می‌رسد.

کریمی عمده محصولات بسته بندی شده در این واحد را خیار سبز و گوجه فرنگی خواند و گفت: البته محصولات دیگری مانند فلفل و بادمجان نیز در این واحد بسته بندی و صادر می شود ولی از عمده ترین آنها خیار سبز محلی روسیه(خیارسبز خاردار) است که با وجود کمتر معرفی شدن آن در داخل کشورمان، مورد استقبال شدید روس‌ها قرار دارد.

به گفته وی، سالانه بالای ۱۲ هزار تن محصولات گلخانه‌ای شهرستان اشکذر که قطب تولیدات گلخانه‌ای در استان و از قطب‌های تولیدی این بخش در کشور است، به خارج کشور صادر می‌شود.

این فعال اقتصادی در مورد افزایش ناگهانی قیمت برخی صیفی‌جات مانند خیار سبز در بازار داخلی را سرمازدگی محصولات برخی از نقاط کشورمان در کنار مشکل قطع مقطعی گاز و برق خواند و گفت: خوشبختانه در شهرستان اشکذر کمترین آسیب به کشاورزان وارد شد ولی قطعاً برخی ناهماهنگی‌ها در مدیریت کلان این بخش کشورمان بی تاثیر در آشفتگی کنونی بازار نیست.

البته در جریان این بازدید یکی از گلخانه‌داران شهرستان نیز اهمال کاری مسئولان گاز استان نسبت به احتمال افت فشار گاز با توجه به پیش بینی‌های جوی را علت بروز برخی خسارات وارده به برخی گلخانه‌های شهرستان عنوان کرد و خواستار نظارت و رسیدگی بیشتر در چنین مواردی شد.

بازدید از باشگاه پرورش اسب بیک و برگزاری نشست خبری با فرماندار شهرستان اشکذر پایان بخش بازدید خبرنگاران از شهرستان اشکذر که بزرگترین قطب پرورش اسب اصیل عرب در کشورمان است، بود.

«علی اصغر حسینی» رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکدر در جریان این نشست خبری به خبرنگاران گفت: شهرستان اشکذر به لحاظ پرورش اسب به ویژه اسب اصیل عرب قطب استان و کشور محسوب می‌شود و اقدامات صورت گرفته در این ورزش صنعت در شهرستان بسیار موثر بوده است.

وی شهرستان اشکذر را دارای بیشترین سرانه ورزشی در بین شهرستانهای یزد خواند و گفت: در حال حاضر تقریبا در تمام روستاهای و بخش‌های مختلف دارای یک فضای ورزشی اعم از سالن ورزشی یا زمین چمن مصنوعی هستیم.

به گفته وی، در حال حاضر زمین چمن مصنوعی روستای رستاق در حال نصب است و پس از آن نصب زمین چمن روستای ابراهیم در دستور کار قرار دارد.

حسینی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سالن ورزش چند منظوره روستای همت آباد نیز خبر داد و گفت: امسال نیز ۸۵۰ میلیون تومان برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

وی از ساخت یک باب زورخانه در روستای ابراهیم آباد که به گفته وی با ابعاد گود ۱۰ در ۱۰ متر بزرگترین زورخانه استان محسوب می‌شود نیز خبر داد و افزود: این فضای ورزشی با نام امام جعفر صادق (ع) توسط بخش خصوصی ایجاد شده ولی اداره ورزش و جوانان شهرستان تجهیزان مورد نیاز آن را تامین کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اشکذر در پایان نیز از تعریف ۶۰ برنامه ورزشی به بهانه برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یاد و در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha