• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99112518634

استاندار فارس:

نباید بخش خصوصی را تضعیف کرد

نباید بخش خصوصی را تضعیف کرد

ایسنا/فارس استاندار فارس گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخش‌های دولتی و خصولتی با بخش خصوصی رقابت کنند و هر روز بخش خصوصی را ضعیف تر کنند.

عنایت‌الله رحیمی عصر شنبه ٢٥ بهمن در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری فارس ضمن قدردانی از مردم فارس بابت حضور در یوم‌الله ٢٢ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته تاکنون مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شده است.

او با بیان اینکه البته در برخی جاها مباحثی هم مطرح شده بود، افزود: در طول تاریخ کشور افراد مختلفی به عنوان فرهنگیان و فرهنگیان، سیاستمداران، سرداران، جنگواران مطرح شدند که دستاوردهای آنها را یک افتخار و هویت ملی می‌دانیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه قطعا در هیچ صنفی هیچ فرد وجود ندارد که همه اعمال او مورد تایید باشد، گفت: ما شخص را تکریم نمی‌کنیم بلکه عمل افراد را مورد تقدیر قرار می‌دهیم مانند امیرکبیر، لذا باید دیدها را وسیع تر کرد و به بزرگی از بزرگان مورد اعتماد جامعه یاد کنیم و آنها را ارج نهیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال مبنی بر جهش تولید اشاره و عنوان کرد که وظیفه مدیران بود که بسترسازی لازم برای عملیاتی شدن این شعار را فراهم کنند.

او خواستار ارزیابی مطالبه رهبری در شعار سال در دو قالب بخش دولتی و خصوصی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اقتصاد و امور دارایی فارس قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر الزام خرید از تولیدات داخلی خود استان مانند کاغذ، کاشی و سرامیک، برخی تجهیزات پرینتر شد و گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات مستقر در استان علاوه بر اینکه ارزان تر خواهد بود به ایجاد اشتغال هم کمک خواهد کرد.

رحیمی در این باره خواستار نظارت بر کار کارپردازان ادارت شد و با تاکید بر افزایش مراودات بانک‌ها با بخش‌های خصوصی خواستار واگذاری تسهیلات و اعطای امتیازات به تولید کنندگان داخلی شد.

استاندار فارس به دیگر موضوع این جلسه در خصوص کارگروه فرش دستبافت هم اشاره و اضافه کرد: باید این مجموعه‌ها را منسجم و هدفمندتر کرد و همچنین سعی ما باید این باشد تا جایی که می‌شود اختیارات را واگذار و دولت را کوچک تر کنیم تا شاهد رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی باشیم.

رحیمی اضافه کرد: مشکل اصلی امروز اقتصاد ما این است که به جای حمایت از بخش خصوصی به گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که دولت و بخش خصولتی روز به روز فربه تر شده‌اند.

او به افزایش و صدور خدمات فنی و مهندسی منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم اشاره و خاطرنشان کرد: جنوب فارس به دلیل داشتن استعدادهای خدادادی، نزدیکی به دریا و مزیت‌های نسبی و همچنین ایجاد فرصتی توسط دولت تحت عنوان منطقه انرژی بر لامرد، از قطب‌هایی محسوب می‌شود که در آن تحول بنیادین در حال شکل گیری است.

استاندار فارس یادآور شد که منطقه ویژه اقتصادی لامرد باید بیش از مقطع فعلی کار می‌کرد لذا نیازمند تعامل بیشتر با سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha