• دوشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99112720342
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

بصیرت و ولایتمداری رزمندگان، بهترین الگو برای جوانان امروزی است

بصیرت و ولایتمداری رزمندگان، بهترین الگو برای جوانان امروزی است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: یکی از خصایصی که باعث شد جهادگران و نیروهای جهادی هرگز احساس خستگی نکنند و اهداف و آرمان‌های انقلاب را پی ببرند، ولایتمداری و بصیرت است که می‌تواند بهترین الگو برای جوانان امروزی باشد.

محسن رشیدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیروهای مخلص  سازمان جهاد سازندگی، با حضور در مناطق عملیاتی علاوه‌بر حضور مستقیم در عملیات‌ها، با ساختن پل، سنگر، خاکریز  و ... دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

وی افزود: جهاد سازندگی به‌عنوان ضلع سوم جنگ در کنار ارتش و سپاه پاسداران قرار گرفت و با انجام وظیفه حساس مهندسی رزمی حال و هوای تازه‌ای به فضای جبهه‌ها و مناطق عملیاتی بخشید و به درجه پرافتخار نائل و نام با مسمای سنگرسازان بی‌سنگر را از کلام امام خمینی(ره) دریافت کرد.

رشیدی با اشاره به مدیریت جهادی، تفکر بسیجی، ولایتمداری و بصیرت جهادگران، عنوان کرد: همه این خصایص باعث شد با وجود دو وظیفه خطیر سازندگی روستاها و مهندسی رزمی جنگ، نیروهای جهادی هرگز احساس خستگی نکنند و به دور از همه سختی‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب را با وجود شیطنت‌ و کینه‌توزی دشمنان داخلی و خارجی پیش ببرند که این موضوع می‌تواند بهترین الگو برای جوانان امروزی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به تشکیل کمیته گردآوری اسناد ذیل کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، عنوان کرد: در قالب این کمیته اسناد مربوط به رزمندگان لرستانی جمع‌آوری و از آن‌ها در باغ‌موزه دفاع مقدس استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مؤثر رزمندگان لرستان در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گردآوری اسناد و آثار مرتبط با شهدا، رزمندگان، آزادگان و مناطق بمباران شده، یک مطالبه عمومی است که در قالب کمیته گردآوری آثار انجام می‌شود.

رشیدی با تأکید بر لزوم محتواسازی باغ موزه دفاع مقدس استان، عنوان کرد: مسئول ایثارگران نهادهای دولتی نیز باید آنگونه که شایسته است، آثار مرتبط با شهدای خود را گردآوری کنند که در باغ موزه دفاع مقدس نگهداری شوند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تأکید بر هم‌افزایی، همگرایی و وحدت رویه بین نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، هلال احمر و ... گفت: همه وظیفه دارند هر اطلاعاتی مرتبط با دفاع مقدس در اختیار دارند، به دبیر کمیته گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس استان تحویل دهند.

وی ادامه داد: تمام اطلاعات گردآوری شده را در بانک اطلاعاتی ثبت و در هر زمان که نیاز باشد در اختیار مراجعه کنندگان، قرار می‌دهیم.

رشیدی عنوان کرد: لازم است بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، آمار شهدا را به تفکیک یگان‌ها، اقشار و نهادها و ... در اختیار دبیر کمیته گردآوری اسناد قرار دهد، که محققین حوزه ایثار و شهادت استان نیز بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در بحث آموزش کارشناسی اسناد برای هر اداره، نهاد و ارگانی که نیاز باشد کارشناس جهت آموزش می‌فرستیم، گفت: در راستای  تسریع در انجام فعالیت‌ها از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha