• جمعه / ۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99120100165
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هشدار برای موج چهارم کرونا

هشدار برای موج چهارم کرونا

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج اول ویروس کرونا فروردین، موج دوم خرداد و موج سوم آذرماه بود،  اکنون نیز در حال رفتن به سوی موج چهارم هستیم و موج چهارم ویروس کرونا به دلیل سرایت پذیری بالا خطرناک‌تر است.

کمال حیدری، امروز (جمعه_یکم اسفندماه)  قبل از خطبه های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: امروز سالگرد ورود ویروس کرونا به ایران است. وقتی در چین این ویروس مشاهده شد تدابیر لازم را در حوزه بهداشت اندیشیدیم. در روزهای اول امکانات بهداشتی کم بود اما به تدریج بر این مشکل هم غلبه کردیم.

وی افزود: تقریبا چهار موج را پشت سر گذاشته ایم. موج اول فروردین، موج دوم خرداد و موج سوم آذرماه بود و اکنون در حال رفتن به سوی موج چهارم هستیم.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ویروس برای زنده ماندن خود تلاش می کند و به همین دلیل جهش می یابد. ویروس انگلیسی ۸ تا ۱۰ نفر را مبتلا می کند به همین دلیل موج چهارم به دلیل سرایت پذیری بالا خطرناک تر است.

حیدری تصریح کرد: هم اکنون مشکلی در تأمین ماسک و مواد بهداشتی و ضد عفونی نداریم و پیشرفته ترین دستگاه های ونتیلاتور در عرض چند ماه در ایران ساخته شد.

وی ادامه داد: بهترین راه مقابله با ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است تا بار روی دوش کادر درمان افزایش نیابد و خوشبختانه امروز هیچ کسی پشت در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا معطل نمانده است.

حیدری گفت:حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در کشور داشته ایم و به طور متوسط بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور فوت کرده اند. ۷۰ درصد جمعیت استان را می توانیم تشخیص دهیم چه بیماری هایی دارند و باید مردم پرونده الکترونیک پزشکی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شاید تا آذرماه سال آینده بتوانیم ۷۵ درصد جمعیت جامعه را واکسن بزنیم. در استان هر چه آزمایش گرفتیم بیش از یک مورد آنفلوانزا شناسایی نکردیم که دلیل آن استفاده مردم از ماسک است.

وی گفت: با همت کادر پزشکی و بسیجیان آمار فوت روزانه که بیش از ۱۰۰۰ نفر پیش بینی شده بود، اتفاق نیفتاد و فوتی ها بسیار کمتر از پیش بینی ها بود.

حیدری افزود: اگر پروتکل ها را رعایت کنیم بر مشکلات کرونا فائق می شویم. طرح شهید سلیمانی بسیار مؤثر بود که مقرر شد ادامه یابد و در این طرح به خانه های ۵۰۰ هزار نفر سرکشی شد. هر کس تب و سرفه داشت باید جدی بگیرد و با همکاران پزشکی ما تماس حاصل کند.

حیدری خاطرنشان کرد: استان اصفهان دو شهر نارنجی و ۱۲ شهر آبی دارد که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۸ ماه آینده به سوی رنگ سفید پیش برویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha