• دوشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99120402690
  • منبع : نمایندگی ایلام

سرپرست استانداری ایلام:

صاحب نظران فقط به شناسایی آسیب‌های اجتماعی اکتفا نکنند

صاحب نظران فقط به شناسایی آسیب‌های اجتماعی اکتفا نکنند

ایسنا/ایلام سرپرست استانداری ایلام گفت: خودکشی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی به عنوان چهار اولویت در استان در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی احصاء و از طریق شورای اجتماعی وزارت کشور خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

«محمد نوذری» در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام با بیان اینکه وقتی جامعه جوان باشد، خود به خود درگیر مسائل و آسیب های اجتماعی می شود ، اظهار کرد: نرخ جوانی در کشور  ۲۵درصد و در استان ایلام ۲۷درصد است.

 وی گفت: شورای اجتماعی به دستور  و با تاکیدات مقام معظم رهبری در وزارت کشور تشکیل شده است که در این شورا به بررسی و تحلیل آسیب های اجتماعی پرداخته می شود و در استان ها نیز شورای اجتماعی استانها تشکیل شده است.

سرپرست استانداری ایلام گفت: در استان ایلام نیز بر اساس بررسی های شورای اجتماعی، چهار اولویت در استان ایلام در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی  خودکشی، اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی احصا شده که از طریق شورای اجتماعی وزارت کشور خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه این اولویت ها در استان ایلام با حضور محققان، پژوهشگران، صاحب نظران و مسولان دستگاه های اجرایی مرتبط مورد پیگیری قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش پژوهشگران و محققان حوزه آسیب های اجتماعی علاوه بر شناسایی نوع آسیب، بر ارائه راهکار و مداخله نیز باید متمرکز شود.

وی با تاکید بر ارائه راهکار در جریان و پایان طرح های پژوهشی در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت:: در بحث پدیده های اجتماعی باید بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی طرح های پژوهشی را با بومی سازی به پیش برد چون بسیاری از مقوله‌های فرهنگی و اجتماعی با هم گره خورده است.

نوذری با اشاره به ضرورت تقویت ارزش‌های فرهنگی دینی، اسلامی و ایرانی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های دینی مهم ترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha