• چهارشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99120604618
  • خبرنگار : 50184

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه:

7 پایگاه جدید هلال احمر کلنگ زنی می‌شود/ تا خرداد 318 خانه هلال خواهیم داشت

 7 پایگاه جدید هلال احمر کلنگ زنی می‌شود/ تا خرداد 318 خانه هلال خواهیم داشت

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از کلنگ زنی هفت پایگاه جدید هلال احمر در استان در بهار 1400 خبر داد.

فرزین معتمدی در نشستی خبری که امروز(6 اسفند) برگزار شد، از تقویت بنیه لجستیکی جمعیت هلال احمر استان طی یکسال اخیر خبرداد و اظهار کرد: پس از زلزله بزرگ سال 1396 و وقوع بحران سیل در اوایل سال 1398، زیرساخت های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آسیب زیادی دید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد:  وقوع هفت هزار پس لرزه ای که طی این مدت داشتیم و بازدیدهایی که تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر بصورت مداوم از مناطق زلزله زده داشتند، باعث شده بود که در بخش تجهیزات لجستیکی دچار مشکل شویم که باید برای بروز رسانی  آنها اقدام می شد.

وی افزود: در این راستا امسال علیرغم اینکه با کمبود منابع و محدودیت های مالی که در کشور روبرو بودیم، اما توانستیم اعتباراتی را برای بروزرسانی تجهیزات و امکانات امداد و نجات خود بگیریم و به نسبت گذشته رشدی چندبرابری را در بحث نوسازی تجهیزات داشته باشیم.

معتمدی ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه در زلزله سال 1396 تکنولوژی های جدید و دستگاه های زنده یاب را  در اختیار نداشتیم، برای همین برای تامین این تجهیزات هم پیگیری هایی را انجام دادیم که در نهایت منجر به این شد که چندین سِت زنده یاب از مرکز در اختیار استان قرار گرفت تا در هنگام وقوع بحران ،علاوه بر استفاده از سگ های زنده یاب از این دستگاه ها هم برای جستجوی افراد گرفتار در زیرآوار استفاده کنیم.

وی در تشریح دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان طی یکسال اخیر افزود: یکی از موضوعاتی که بصورت مستمر در این جمعیت اجرا می شود، مانورهای اسکان اضطراری در هنگام وقوع حوادث است که باتوجه به اینکه طی یکسال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا این مانورها را اجرا نکرده بودیم، به محض اینکه وضعیت استان از نظر شیوع کرونا به رنگ آبی درآمد، یک مانور اسکان اضطراری را در روستای کچگینه روانسر برگزار کردیم که خوشبختانه نیروهایمان عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و ست های زنده یابی هم که اخیر گرفته بودیم در این مانور مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان رشد 100 درصدی تجهیزات تیم های واکنش سریع امداد و نجات و ساماندهی و تجهیز انبارهای جمعیت را از دیگر اقدامات در این مدت خواند و افزود: بعلاوه برای حدود 540 امدادگر داوطلبی که در 16 پایگاه بین جاده ای ثابت و پنج پایگاه موقت جمعیت هلال احمر استان حضور دارند، دوره های بازآموزی و بازتوانی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم.

333 مصدوم حوادث جاده‌ای را به مراکز درمانی انتقال دادیم  

وی در ادامه به نقش پایگاه های بین جاده ای جمعیت هلال احمر استان در حوادث جاده ای اشاره ای کرد و گفت: به محض وقوع هر حادثه جاده ای و تماس با شماره 112، نیروهای حاضر در پایگاه های بین جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان در بازه زمانی 9 تا 12 دقیقه ای در محل حاضر شده و به مصدومین امدادرسانی خواهند کرد.

معتمدی مجموع حوادث جاده ای استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه را 636 حادثه اعلام کرد و افزود: تعداد مصدومین این حوادث جمعا 5963 نفر بود که با بکارگیری 836 تیم 333 نفر از این مصدومین را به مراکز درمانی رساندیم، 63 نفر از آنها را سرپایی مداو کردیم و 75 نفر نیز اسکان داده شدند.

به گفته این مسئول، بالگرد جمعیت هلال احمر استان نیز با ظرفیت انتقال همزمان 18 مصدوم طی این مدت پنج سورتی پرواز برای امداد رسانی به افراد حادثه دیده داشته است.

5 مرحله توزیع بسته های معیشتی داشته ایم

وی در ادامه به تشریح بخشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از اواخر سال گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، در همان روزهای ابتدایی باتوجه به اینکه با کمبود ماسک در بازار مواجه بودیم، جمعیت هلال احمر استان 430 هزار ماسکی که در انبار داشت را بین دستگاه ها، دانشگاه ها، بانک ها و ... توزیع کرد که نقشی مهم در پیشگیری از شیوع گسترده تر این بیماری در ماه های ابتدایی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان باشاره به نقش مهم این جمعیت در توزیع ژل های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده بین مردم بویژه در محلات حاشیه نشین طی این مدت، اعلام کرد: همچنین در ماه های ابتدایی سال 35 پست غربالگری را در ورودی شهرها مستقر کردیم که مجموعا 870 هزار نفر را تب سنجی کردند که 294 مورد آنها دارای تب بودند و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی با بیان اینکه این نهاد با سایر دستگاه های متولی در بحث پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا همکاری و تعامل خوبی دارد، عنوان کرد: در پویش همدلی و کمک مومنانه نیز تاکنون پنج مرحله توزیع بسته معیشتی با اعتبار سه میلیارد تومان داشته ایم که به افرادی که تحت پوشش هیچکدام از نهادهای حمایتی نیستند و نیازمند هستند، داده شد.

معتمدی به اجرای طرح آمران سلامت در استان به همت جمعیت هلال احمر هم اشاره کرد و گفت: در این طرح 36 پایگاه را در استان راه اندازی کرده ایم و داوطبین جمعیت بین مردم می روند و آنها را تشویق به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می کنند که به نوعی آمر به سلامت هستند. همچنین 238 نفر از داوطلبین استان در راستای اجرای طرح "حاج قاسم" همکاری می کنند.

7 پایگاه امداد و نجات در استان احداث می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهم نامه هایی با مدیریت مقابله با بحران استان برای تقویت زیرساخت های جمعیت هلال احمر هم خبرداد و گفت: طبق این تفاهم نامه در بهار 1400 کلنگ زنی احداث هفت پایگاه امداد و نجات را در شهرستان های استان خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه به راه اندازی مرکز ارتوپد فنی این جمعیت هم اشاره ای کرد و گفت: این مرکز با اعتبار 2.5 میلیارد تومان راه اندازی شده و با تعرفه دولتی به همشهریان خدمات ارتوپد، تونبخشی و فیزیوتراپی و ... را ارائه می دهد.

یک میلیارد تومان به بیماران نیازمند کمک هزینه درمان پرداخت کردیم

وی اشاره ای هم به راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان طی ماه های گذشته هم کرد و افزود: در این مرکز تجهیزاتی همچون کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز، ویلچر، تخت بیمار و ... را داریم که توسط خیرین خریداری شده و بصورت امانت در اختیار بیمارانی قرار داده می شود که بضاعت مالی چندانی برای خریداری این تجهیزات ندارند.

به گفته این مسئول، جمعیت هلال احمر استان از ابتدای امسال حدود یک میلیارد تومان به بیماران نیازمند کمک هزینه درمانی پرداخت کرده که این رقم از محل کمک های خیرین بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه از راه اندازی 108 خانه هلال در استان هم خبرداد و گفت: تا خرداد سال آینده 318 خانه هلال در استان خواهیم داشت.

وی به اجرای طرح دادرس هم در برنامه شاد برای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته برای اینکه دانش آموزان را برای روزهای سخت آموزش دهیم، طرح دادرس را در مدرسه اجرا می کردیم، اما از سال گذشته که بیماری کرونا آمده این برنامه را در بستر نرم افزار شاد اجرا می کنیم.

این مسئول در ادامه به مشکلات داروخانه جمعیت هلال احمر استان هم پرداخت و گفت: داروخانه این جمعیت دارای مجوز مرکز فوریت های دارویی است وطبق این مجوز می تواند دارو از شرکت های دارویی بگیرد و در همه جای ایران هم داروخانه های هلال احمر مراکز اصلی تهیه داروی بیماران خاص هستند، اما در کرمانشاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی طی دستورالعملی به همه شرکت های دارویی اعلام کرده که حق فروش دارو را به داروخانه این جمعیت ندارند که این موضوع باعث مشکلاتی برای داروخانه ما شده است.

محموله کمک‌های کرمانشاه در راه "سی سخت"

معتمدی در بخش پایانی سخنان خود به وقوع زلزله اخیر در شهرستان سی سخت هم اشاره ای داشت و اعلام کرد: جمعیت هلال احمر استان محموله ای دو میلیارد ریالی شامل 500 پتو و... را آماده کرده تا به شهرستان سی سخت ارسال کند.

به گفته این مسئول مردم می توانند کمک های نقدی خود را به مردم زلزله زده سی سخت در بانک های دولتی به حساب 99999 واریز کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha