• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99120905780

رئیس اداره تعاون ابرکوه:

توسعه مشاغل خانگی، تولید و اشتغال را تقویت می‌کند

توسعه مشاغل خانگی، تولید و اشتغال را تقویت می‌کند

ایسنا/یزد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: توسعه مشاغل خانگی موجب توازن بین کسب‌ و کارها شده و تولید و اشتغال را تقویت می‌کند.

«ناصر زارع» در نشست توجیهی مدیران اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با حضور پیشران و متقاضیان رسته قالیبافی، خیاطی و تابلو فرش برگزار شد، اظهار کرد: خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه خانواده‌ها و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب‌ و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح است.

وی افزود: این طرح با توانمندسازی و اتصال به بازار، کسب‌ و کارهای خانگی را جهت داده و افزایش درآمد و ثروت در جامعه را به دنبال خواهد داشت.

زارع افزود: تاکنون دو هزار و ۸۸ نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی استان یزد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۴ نفر سهم شهرستان ابرکوه بوده است. افراد مذکور در مشاغلی همچون خیاطی، فرآوری کننده و بسته‌بندی انواع غلات و خشکبار، قالیبافی و تابلو فرش بیشترین رشته‌های ثبت‌نام کرده‌اند.

«بهروز اسلامی» مدیر اجرایی طرح نیز با بیان این که اتصال به بازار از مزیت‌های ویژه طرح مذکور است، گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تسهیلات به متقاضیان اعطا نخواهد شد؛ بلکه با توانمندسازی، تأمین مواد اولیه و زمینه فروش و همچنین عرضه محصول توسط پیشران‌ها فرصت شغلی پایدار خانگی فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه، اسلامی همچنین افزود: در این طرح، فرآیند شناسایی، مهارت‌آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی و تقویت زنجیره کاری و ایجاد اشتغال پایدار ویژه جامعه هدف دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha