• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99121208672
  • خبرنگار : 50034

ارزیابی مدیران همدانی توسط جهاددانشگاهی

ارزیابی مدیران همدانی توسط جهاددانشگاهی

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه اجرای کانون ارزیابی و توسعه مدیران به سازمان ها کمک می‌کند تا شایستگی‌ها و مهارت‌های مدیران پایه، ارشد و میانی خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آن‌ها آگاه شود، از ارزیابی مدیران این استان توسط کانون ارزیابی و توسعه جهاددانشگاهی خبر داد.

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کانون ارزیابی و توسعه جهاددانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور بوده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ارزیابان حرفه‌ای و صاحب صلاحیت جهاددانشگاهی به ارزیابی مدیران استان اقدام کرده به طوریکه از قابل‌اطمینان‌ترین ابزارها که می تواند در این امر مؤثر واقع شود، استفاده شده است.

عضو کانون ‌ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی کشور نیز از ارزیابی و سنجش ۶۵۰۰ مدیر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور خبر داد و گفت: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون نزدیک به ۶۵۰۰ نفر از مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است.

دکتر سیدرفیع موسوی اظهار کرد: این کانون قصد دارد در سال‌های آینده با توسعه گستره ابزارهای ارزیابی خود و استفاده از ابزارهای غیرتمرینی نوین همچون انواع آزمون ها و پرسشنامه‌های روز دنیا خدمات ارزیابی و سنجش ارائه شده از سوی خود را به سازمان ها گسترش داده و به عنوان مرجع اصلی در زمینه ارزیابی و توسعه مدیران، خود را به عنوان قطب این موضوع در کشور مطرح کند.

وی ارزیابی و سنجش میزان قابلیت‌های بالقوه و بالفعل داوطلبان تصدی یک شغل مدیریتی، پیش‌بینی عملکرد آینده داوطلبان در صورت تصدی شغل و یا پست مدیریتی، امکان ارائه پیشنهادهایی برای توسعه مهارت‌ و آموزش‌های مورد نیاز داوطلبان، ارائه مشاوره حرفه‌ای به داوطلبلان درباره حرفه و مسیر رشد شغلی و حرفه‌ای و اطمینان از شایستگی افرادی که در پست‌های کلیدی سازمان هستند را از مهمترین اهداف کانون ارزیابی در سازمان‌ها عنوان کرد.  

وی با بیان اینکه این فرآیند در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ما نیز از اوایل دهه ۸۰ شمسی استفاده می‌شود که جهاددانشگاهی در این باره پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: این نهاد مبتنی بر تجارب علمی و عملی و مطالعات ملی و بین‌المللی در سال ۱۳۹۱ طرح پژوهشی را با عنوان «طراحی و تدوین مدل شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی» به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیشنهاد داد و در اواخر سال ۱۳۹۴ آن را به اتمام رساند.

به گفته عضو کانون ‌ارزیابی و توسعه مدیران جهاددانشگاهی کشور، این طرح در سال ۱۳۹۸ به عنوان طرح برتر و برگزیده در حوزه علوم انسانی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شد، طرحی که منجر به عملیاتی و اجرایی شدن در دستگاه‌های اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و مشارکت متخصصان، سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای را تهیه و تدوین و به همه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد، بیان کرد: براساس این بخشنامه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی مجوزی را از سازمان اداری و استخدامی اخذ و با دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور در حوزه‌های مختلف اعم از پیاده‌سازی و استقرار کانون ارزیابی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، ارزیابی مدیران پایه و میانی و ارشد در دستگاه‌ها بر اساس بخشنامه دولت و طراحی و تدوین مدل شایستگی اختصاصی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری کرده و می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha