• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99121611618
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه عنوان کرد

جای خالی برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس

جای خالی برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: جای برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس خالی است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۱۶ اسفندماه) در دیدار با جمعی از معلمان و مربیان پرورشی سلطانیه با بیان اینکه نهاد مقدس امور تربیتی در سال ۵۹ توسط شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت، عنوان کرد: هدف این نهاد که با شعار مربیان امور تربیتی، سربازان انقلاب ایجاد شد، انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی به مدارس و از مدارس به نسل آینده بود.

وی به وظیفه سنگین و در عین حال حساس مربیان و معلمان پرورشی اشاره کرد و گفت: رفتار و کردار و گفتار معلمان و مربیان در هر حال در شکل‌گیری دانش‌آموزان و تربیت آن‌ها تاثیرگذار است.

این مسئول با یادآوری این مطلب که هنر مربی پرورشی جریان‌سازی و جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی است، اضافه کرد: با تحقق این امر می‌توان دانش‌آموزان انقلابی و جریان‌ساز تربیت کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در چهار آیه از قرآن، تزکیه و تعلیم ذکر شده است که در سه مورد آن تزکیه بر تعلیم مقدم شده، هر چند در عمل تعلیم مقدم بر آن است چون که معمولاً تعلیم مقدمه برای تربیت و تزکیه است، افزود: تزکیه و تربیت اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام (ص) بوده است.

وی با بیان اینکه هر چند جسته و گریخته برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس برگزار می‌شود و در هر حال خصوصاً که برنامه مدونی وجود ندارد، قابل تقدیر است، متذکر شد: جای برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس خالی است و به اندازه تعلیم به تربیت و پرورش توجه نمی‌شود، مگر اینکه با اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش امور تربیتی به جایگاه واقعی خود برسد.

وی رسالت مربیان پرورشی مدارس را بسیار سنگین عنوان کرد و یادآور شد: در زمانی که کشور مورد هجمه فرهنگی و جنگ‌نرم دشمنان قرار دارد و تباهی اخلاقی و دینی جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدارس باید پررنگ‌تر دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha