• جمعه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99122216557
  • خبرنگار : 50022

عضو کمیسیون کشاورزی:

مسئولان خیال می‌کنند وضعیت گل و بلبل است

مسئولان خیال می‌کنند وضعیت گل و بلبل است

ایسنا/البرز نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا گفت: ما با این دولت باید کجدار و مریز و دست به عصا جلو برویم و باید نهایت تلاشمان را بکنیم تا با همین دولت و تا پایان دولت مستقر مسائل و مشکلات کشور را پیگیری و در رفع آن تلاش کنیم تا ان‌شاءالله دولت جوان و انقلابی و کارآمد سر کار بیاید.

علیرضا عباسی روز جمعه ۲۲ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انقلابی بودن مجلس باید در رفتار ثابت شود و فقط در گفتار نیست، گفت: مجلس انقلابی باید جهت‌گیری اش هم انقلابی باشد. "حسنات الابرار سیئات المقربین" مجلس برچسب انقلابی خورده نباید کار اشتباه انجام دهد، این را ما قبول داریم ولی متاسفانه جریانی بر سر کار است که به دنبال این است تا فرمایش امام انقلاب زمین بخورد و مجلس انقلابی را تخطئه کند.

به گزارش ایسنا، وی واردات سالیانه نهاده‌های کشاورزی را بین ۶ تا ۸ میلیارد دلار دانست و افزود: سالیانه ۲ تا ۲.۵میلیون تن مرغ و ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنیم ولی خودکفا نیستیم و متاثر از بازار جهانی، تکانه‌های دنیا هم بر اقتصاد تاثیرگذار است.

وی ضمن اینکه تحریم ذرت و سویا را باعث افزایش قیمت دانست افزود: مدلل نامی در عرصه واردات نهاده‌ها ارز دولتی دریافت می‌کند، واردات هم انجام‌ می‌شود و در بندر دپو می‌کند تا باعث افزایش قیمت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقدامات اصلاحی در این زمینه را این‌چنین برشمرد: اولین اصلاح این است که ما در نهاده‌ها به خودکفایی برسیم، این ریل‌گذاری می‌خواهد، در برنامه ششم توسعه آمده است که ما باید به سمت خودکفایی در نهاده‌های دامی برویم. دومین اصلاح تنوع بخشی به این محصولات و بحث جایگزینی آنهاست. سومین اصلاح تنوع بخشی به کشورهایی که از آنها وارد می‌کنیم و چهارمین اصلاح تنوع‌بخشی به افرادی که نهاده‌ها را وارد می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با تاکید بر نقش نظارتی مجلس، وزرای صمت و کشاورزی به مجلس فراخوانده شدند، افزود: جلسات متعدد در کمیسیون کشاورزی با حضور وزیران برگزار شد و خواسته کمیسیون شفاف بود، قانون انتزاع مصوب سال ۹۱ چرا اجرا نمی‌شود؟ با این وجود وزیر کشاورزی و وزیر صمت هر دو توافق کردند، تفاهم‌نامه امضا شد که تمام اختیارات به جهاد کشاورزی سپرده شود. وقتی به هیئت دولت ارجاع داده شد؛ شخص رئیس جمهور با قانون انتزاع مخالفت کرد.

عباسی افزود: تذکری به رئیس جمهور دادم و در صحن مجلس قرائت شد و توسط هیئت رئیسه کتبا برای رئیس‌جمهور ارسال شد. مفاد تذکر این بود که شما با قانون انتزاع مخالف هستید، علت چیست؟

عباسی نماینده مجلس در مورد کمبود روغن و صف مرغ و ... با بیان اینکه ما با دولتی سر و کار داریم که معیشت مردم و امنیت غذایی مردم را به دو سه موضوع گره می‌زنند؛ تصریح کرد: با آنکه صدها هزار تن نهاده در گمرک دپو شده است، مسئولین مربوطه با آمارهای کاملا متفاوت و متناقض اعلام می‌کنند ذخیره استراتژیک‌مان در حال اتمام است.

وی افزود: طبق اظهارات مقامات دولتی  ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰‌ تومانی به محصولات اساسی تخصیص پیدا کرده است یعنی همه روغن و نهاده موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده است با این وجود متأسفانه تولید کننده می‌گوید ۸۰ درصد نهاده را به صورت آزاد خریداری می‌کنم پس چه کسی این وسط سود می برد؟ به خیال مسئولان دولتی وضعیت گل و بلبل است. عدم مدیریت صحیح ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شد، مجلس پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را مطرح کند و در نظر داشت ما به التفاوت را مستقیماً به مردم تحویل دهد که به سرعت فرافکنی کردند و گفتند مردم، مجلس می‌خواهد اجناس را گران کند.

عباسی خاطرنشان کرد: ما با این دولت باید کجدار و مریز و دست به عصا جلو برویم و باید نهایت تلاشمان را بکنیم تا با همین دولت و تا پایان دولت مستقر مسائل و مشکلات کشور را پیگیری و در رفع آن تلاش کنیم تا ان‌شاءالله دولت جوان و انقلابی و کارآمد سر کار بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha