• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: Bojnourd-20300
  • خبرنگار : 50047

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی:

جهاددانشگاهی نهادی چابک و بسترساز برای فعالیت دانشجویان است

جهاددانشگاهی نهادی چابک و بسترساز برای فعالیت دانشجویان است
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی نهادی چابک و بسترساز برای فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشجویان است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان شمالی، احسان عباسی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی روز دوشنبه، 5 آبان در جمع دانشجویان دانشگاه بجنورد اظهار کرد: مخاطب‌سازی در دانشگاه‌ها از دغدغه‌های فعالان عرصه فرهنگ است.
وی افزود: هنوز محیط‌های دانشگاهی برای فعالیت‌های فرهنگی، سنتی است حال آنکه باید فارغ از کاغذبازی، کار را به دست دانشجو سپرد.
عباسی ادامه داد: دانشجو در کنار تحصیل باید مدیریت، کار اجرایی، فعالیت درون دانشگاهی و فرادانشگاهی را بیاموزد و کارنامه درخشانی از سوابق عملکرد خود حاصل کند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی نهادی چابک و بسترساز برای فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دانشجویان است و با فراهم کردن فضایی پویا، با اعتماد کامل، کار را به دست دانشجو می‌سپارد.
وی با اشاره به حوزه‌های فعال معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز گردشگری دانشجویان ایران(ایستا)، سازمان فعالیت‌های قرآنی و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) را از جمله آنها دانست و افزود: این آمادگی وجود دارد که دیگر حوزه‌ها نیز در دانشگاه‌های استان فعال شود.
محسن رحمانی، معاون پژوهشی و فناوری جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز با اشاره به مرکز رشد واحدهای فناور این نهاد، از استقرار 35 واحد فناور در این نهاد خبر داد.
وی افزود: مرکز رشد بخشی از فرایندی است که فناوری را در داخل کشور توسعه می‌دهد و ایجاد زمینه کارآفرینی و بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی از اهداف آن است.
رحمانی تولید و توسعه محصولات و فرایندهای فناوری قابل عرضه به بازار و رشد اقتصادي منطقه را از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای فناور ذکر کرد.
وی تحقیقات کاربردی، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس و انتقال فناوری را از حوزه‌های کاری مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد ذکر کرد و افزود: این مرکز از ایده‌هایی که قابلیت تجاری شدن را داشته باشند حمایت می‌کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha